Σάββατο, Μαρτίου 06, 2010

Να μετατρέπεις τον πόνο σε θετική προσφορά

Δημοσιεύτηκε στα «Χανιώτικα Νέα» Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Απαντά η Διευθύντρια του 19ου Δ.Σ.Χ , ιδρυτικό μέλος του Μουσείου Σχολικής Ζωής και πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του, Μαρία Δρακάκη-Καρτσάκη


Να μετατρέπεις τον πόνο σε θετική προσφορά

«Ένα σχολείο… μια ιστορία», «Μουσείων έργα» «σΤάσεις» «Αποτυπώματα» «Σημεία». Κάποιοι από τους «σημειολογικούς-σημαδιακούς» τίτλους στηλών που διατηρούσε και διατηρεί ως συνεργάτης της εφημερίδας στα «Χανιώτικα Νέα». Σημαδιακοί τίτλοι, καθώς η δημοσιογραφική-δημοσιολογική αυτή ενασχόληση και έρευνα, μοιάζει να συνέβαλε καθοριστικά στην ωρίμανση της ιδέας και στην κατάθεση γραπτής πρότασης για την ίδρυση Μουσείου Σχολικής Ζωής στο νομό μας (από κοινού με τον σύζυγό της Δημήτρη). Όπως βέβαια συνέβαλε και η ιδιότητά της ως δασκάλα (υπηρετεί 21 χρόνια την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και από το 2007 υπηρετεί ως διευθύντρια, πρώτα στο 20ο και μέχρι σήμερα στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων), η αγάπη της για την εκπαίδευση και οι διαρκείς αναζητήσεις της για περισσότερη γνώση γύρω από τα αντικείμενά της και τον πολιτισμό γενικότερα. Αναζητήσεις που εκτός από τα 6 πτυχία που κατέχει σε τομείς των βασικών σπουδών της, την έχουν οδηγήσει και στη φοίτησή της -από το 2005- στο μεταπτυχιακό τμήμα σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων». Εν τω μεταξύ, επιμορφώνεται για μία δεκαετία στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ-εκπαίδευση-Πολιτισμός» -του οποίου υπήρξε σταθερός υποστηρικτής και έχει διατελέσει και γραμματέας της περιφερειακής του οργάνωσης. Η δε αγάπη της για τις τέχνες την οδηγεί και στην παρακολούθηση των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής του Πολυτεχνείου Κρήτης. Όλα τα παραπάνω, συνδυασμένα με την αγάπη της για το παιδί, τον στόχο και τον αγώνα της για αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αξιοποιούνται πλέον στην σχολική πράξη μέσα από απλές παιδαγωγικές δράσεις, σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού και συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

--------------------
Το Μουσείο Σχολικής Ζωής (ΜΣΖ) είναι από το 2006 πραγματικότητα για τα Χανιά. Και η ίδια συνεχίζει να εργάζεται γι αυτό ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του αλλά και Πρόεδρος του συλλόγου Φίλων του.
Είναι δε τόση και τέτοια η απήχησή του που το υπουργείο Παιδείας δεσμεύτηκε να το πάρει υπό την αιγίδα του. Και τώρα προετοιμάζεται η νομική μορφή του σε συνεργασία με τον νομικό σύμβουλο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων, τον νομικό σύμβουλο του Δήμου Ελευθερίου Βενιζέλου και του συλλόγου των Φίλων του Μουσείου ώστε η πρόταση να σταλεί στο Υπουργείο μέσα στο Μάρτιο.
Επίσης αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται ο γραφιστικός σχεδιασμός της μουσειοσκευής “Εργαλεία έμπνευσης για έναν έξυπνο ...τύπο” η οποία προγραμματίζεται να διακινηθεί σε όλες τις βαθμίδες των σχολείων του νομού Χανίων. Είναι μια μουσειοσκευή που σχεδιάστηκε από την ίδια με αφορμή τη δεύτερη περιοδική έκθεση του Μουσείου Σχολικής Ζωής (ΜΣΖ) και αποτελεί ένα πρωτότυπο ,καινοτόμο πολλαπλό εκπαιδευτικό πακέτο.
Είναι γνωστό ότι το ΜΣΖ έχει συμμετοχή και σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Και, μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του project “Μαθαίνοντας και διδάσκοντας σε διαφορετικούς πολιτισμούς” που υλοποιήθηκε από το Σύλλογο Φίλων στο πλαίσιο του προγράμματος Grundtving, δέχεται βροχή προτάσεων για συμμετοχή και σε άλλα.
Η σημερινή φιλοξενούμενη στο «Μου, σου, του α λα Προυστ», που καταφέρνει να συνδυάζει τα παραπάνω (και πολλά άλλα που δεν χωρούν στην σελίδα όπως το ότι είναι ερασιτέχνης φωτογράφος και έχει συμμετάσχει σε έργα της σε ομαδικές εκθέσεις του συλλόγου Γυναικών Καλλιτεχνών «ΙΡΙΣ»), είναι η διευθύντρια του 19ου ΔΣΧ, Μαρία Δρακάκη. Παντρεμένη με τον Δημήτρη Καρτσάκη, δάσκαλο-διευθυντή Δ.Σ και έχουν δύο παιδιά. Την Κάλλια που βρίσκεται στο 3ο
έτος του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και το Νίκο που είναι στη Β΄Λυκείου


• Ποιό είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας;
Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα μου είναι η υπομονή και επιμονή. Μια απίστευτη ψυχική δύναμη που θεριεύει όταν υπάρχουν δυσκολίες.
• Τι σας κάνει να σηκώνεστε το πρωί;
Το ότι ξεκινάει μια καινούρια μέρα και εγώ πρέπει να την αξιοποιήσω δημιουργικά....
• Τι είναι για σας ευτυχία;
…να βλέπω τα παιδιά μου να διαμορφώνονται σε ισορροπημένες αυτόνομες προσωπικότητες…Tο αυθόρμητο αγκάλιασμα των μαθητών μου, τα ζεστά καλημέρα…Να ατενίζω τη θάλασσα και να αναπνέω την αρμύρα της....
• Τι είναι για σας δυστυχία;
Να είμαι εγκλωβισμένη στη ρουτίνα και να μην κάνω τίποτα...
• Η τελευταία φορά που ξεσπάσατε σε γέλια;
Στον αποκριάτικό χορό του σχολείου μου όπου οι μαθητές μου
εμφανίστηκαν με φοβερές μεταμφιέσεις και έκαναν διάφορα αστεία....
• Το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι μοναχικός τύπος αν και με χαρακτηρίζουν κοινωνική. Δύσκολα ανοίγομαι όμως, σπάνια μοιράζομαι ενδόμυχες σκέψεις....
• Η βασική σας απασχόληση;
Η μελέτη και η γραφή...Γράφω για κάθε τι που αποτελεί ισχυρό ερέθισμα για μένα…
• Ποια αρετή προτιμάτε σε ένα άνδρα;
Την ειλικρίνεια και τη συνέπεια.
• …σε μια γυναίκα;
Την έλλειψη ανταγωνιστικότητας.
• Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;
Το ενδιαφέρον που δεν μετριάζεται ακόμα και όταν εγώ χάνομαι εντελώς…
• Αν δεν ήσασταν ο εαυτός σας ποιος θα θέλατε να ήσασταν;
Δεν νομίζω ότι θα ήθελα να είμαι κάποιος άλλος γιατί έχω αποδεχτεί τον εαυτό μου με τις αδυναμίες του και αυτό που προσπαθώ είναι να βελτιώνομαι σε όλα τα επίπεδα και να μην επαναπαύομαι.
• Ποιος θα ήταν ο ιδανικός τόπος για να ζήσετε;
Ένας τόπος με θάλασσα -δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτήν.
• Το αγαπημένο σας ταξίδι;
Στην Ιταλία. Τη λατρεύω αυτή τη χώρα και κάθε φορά που την επισκέπτομαι θα ήθελα να είχα πολλά μάτια για να θαυμάζω τα μνημεία της, την πολιτιστική της κληρονομιά.
• Ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
Ο Νίκος Καζαντζάκης .Είναι καταπληκτική η γραφή του και ο στοχασμός του.
• Ο αγαπημένος σας ποιητής;
Ο Οδυσσέας Ελύτης, ο κατεξοχήν Έλληνας ποιητής.
• Ο αγαπημένος σας συνθέτης;
Ο Σταμάτης Σπανουδάκης . Η μουσική του μου δημιουργεί έντονα συναισθήματα.
• Ο αγαπημένος σας ζωγράφος;
Ο Αλέκος Φασιανός για τα μοναδικά μπλε και κόκκινα χρώματά του.
• Ο αγαπημένος σας ήρωας –ηρωίδα από την λογοτεχνία;
Ο Δον Κιχώτης του Θερβάντες γιατί ενσαρκώνει το σεβασμό στο όνειρο και στην αισιοδοξία
• Η ταινία που σας σημάδεψε;
«Ο ναυαγός» με τον Tom Hanks γιατί είναι μοναδική η ερμηνεία του και το σενάριο αποδίδει εκτός από τον αγώνα επιβίωσης μια μοναδική ψυχολογική μάχη απέναντι στη μοναξιά και την απογοήτευση.
• Τι απεχθάνεστε περισσότερο;
Την κολακεία με σκοπό την προσωπική ανέλιξη.
• Σε ποια περίπτωση επιλέγετε να πείτε ψέματα;
Δεν μπορώ να πω ψέματα, ούτε για έναν πολύ απλό λόγο…
• Σε ποια λάθη δείχνετε την μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε αυτά που αναγνωρίζονται από εκείνον που τα διαπράττει.
• Με ποιο φυσικό ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;
Με το χάρισμα της καλής φωνής .Θεωρώ ότι εκείνος που έχει χαρισματική φωνή διαθέτει ένα ισχυρό μέσο έκφρασης συναισθημάτων.
• Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεστε περισσότερο;
Θα έλεγα ότι είναι προκλητικό να ομολογήσεις ότι ταυτίζεσαι με ιστορική προσωπικότητα. Κάθε ιστορική προσωπικότητα έχει διαγράψει μια σημαντική διαδρομή και φυσικά είναι υπερφίαλο να ταυτιστείς εσύ με μια τέτοια διαδρομή μοναδική και ανεπανάληπτη.
• Ποιά είναι η αγαπημένη σας ασχολία, στον ελεύθερο χρόνο σας;
Ασχολούμαι πάρα πολύ με την οργάνωση επικοινωνιακών δράσεων του Μουσείου Σχολικής Ζωής γιατί στην παρούσα φάση το έχει ανάγκη το Μουσείο. Αγαπημένη μου όμως ασχολία είναι η γυμναστική. Προσπαθώ να κρατάω ισορροπίες ανάμεσα στην άσκηση του πνεύματος και του σώματος.
• Τι σας λείπει περισσότερο;
Μου λείπει αυτόν τον καιρό η γυμναστική (προγράμματα ομαδικά που παρακολουθώ).
• Ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Ο μεγαλύτερος φόβος μου το ύψος. Πάντα έχω εφιάλτες σε περιόδους πίεσης ότι πέφτω από ψηλά....Σε αντίθεση με την προτίμησή μου στα αεροπορικά ταξίδια που απολαμβάνω να κοιτάω από ψηλά τις μαγευτικές εικόνες και πάντα επιλέγω το παράθυρο...
• Εάν συναντούσατε το Θεό τι θα θέλατε να σας πει;
Θα είχε ενδιαφέρον! Μάλλον θα ήθελα εγώ να του πω να με συγχωρέσει για τις αδυναμίες μου και τα λάθη μου...
• Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτό τον καιρό;
Αυτό τον καιρό βρίσκομαι στη φάση της εκπόνησης της διπλωματικής μου εργασίας στο μεταπτυχιακό που κάνω στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Το θέμα μου είναι τα Μουσεία Εκπαίδευσης ως πεδία πολιτιστικής διαχείρισης. Θα επιχειρήσω μια συγκριτική ανάλυση των μουσείων εκπαίδευσης στον ελλαδικό χώρο.
• Ποιό είναι το μότο σας;
Να μπορείς να μετατρέπεις τον πόνο σου σε θετική προσφορά, όχι σε θυμό!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου