Πέμπτη, Μαΐου 19, 2016

Habemus B.O.A.K!



»



Επιτέλους! Αυτός ο άνθρωπος, είναι ο άνθρωπός μας. Της Κρήτης και των Χανίων. Για τον Γ.Γ. του υπουργείου υποδομών κ. Δέδε πρόκειται.
·          Ο οποίος  βρέθηκε στα Χανιά το πρωί της Τρίτης 17-5 με προφανή πρώτο στόχο να επισκεφθεί και να δώσει ραπόρτο για την πορεία εργασιών του αεροδρομίου μας «Ι .Δασκαλογιάννης». ΄Ετοιμο θα’ ναι μέχρι τέλος του έτους διαβεβαίωσε (την εταιρεία που το έχει αγοράσει πλέον).
·         Αλλά δεν αρκέστηκε σ’ αυτό. Εκανε τις επαφές του με τους ντόπιους αυτοδιοικητικούς και μίλησαν και για την ανάγκη σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με τον Β.Ο.Α.Κ ώστε να εξυπηρετείται και το Ρέθεμνος και όχι μόνο.
·         Στην συνέχεια πήγε και στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) όπου -σύμφωνα με το δελτίο τύπου του ΟΑΚ που δόθηκε άμεσα σαν έτοιμο από το ...πρωί - αφού άκουσε τα αιτήματα για τον Β.Ο.Α.Κ- Ν.Ο.Α.Κ. αποφάσισε,  επί τόπου, ότι όλα δρομολογούνται (σ.σ. μην κακοβάζετε. Επί τόπου λέμε όχι…στο πόδι!) .
                                      Δέδες, Δέδες!
·         Δηλαδή: 1. Χρηματοδότηση του ΟΑΚ για την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για τον Β.Ο.Α.Κ. Στο δελτίο τύπου δεν γράφτηκε πόσα αλλά απ’ ότι μας είπε ένα πουλάκι, τα 3,5 εκατ. ευρώ (από τα 7,5 που απαιτούνται μόνο για την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και τα 300 εκατ και βάλε για μελέτες που δεν υπάρχουν καν) στο τσεπάκι τα έχουμε.
·         Από πού; Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.). Ναι, αυτό που τάχα μου είναι φαλημέντο και από το οποίο και ο υπουργός Οικονομίας κ. Σταθάκης έχει τάξει άλλα 5 εκατομμύρια ευρώ για την Δημοτική αγορά.
·         2. Ανακοίνωσε ένταξη –κατά προτεραιότητα- του Β.Ο.Α.Κ στο πακέτο Γιούνκερ!
·          Η αλήθεια είναι ότι με αυτές τις ανακοινώσεις, ο κ. Δέδες έγινε ο άνθρωπός μας. Ούτε οι χανιώτες υπουργοί, ούτε οι κυβερνητικοί βουλευτές ούτε ο με πόνο ψυχής υπογράψας την πώληση των αεροδρομίων υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης, ούτε οι υπηρεσιακοί παράγοντες. Κανείς τους. Δέδες και ξερό ψωμί.
·         Διότι, μόλις το προηγούμενο Σάββατο ακόμα, ο συντοπίτης υπουργός Οικονομίας  κ. Σταθάκης  μιλώντας για το πακέτο Γιούνκερ, μας απέκρυψε ότι ο Β.Ο.Α.Κ θα ενταχθεί σ αυτό -και δη κατά προτεραιότητα. Μας απέκρυψε, ως αρμόδιος υπουργός μάλιστα- ότι θα χρηματοδοτηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΑΚ για τον Β.Ο.Α.Κ. από το Π.Δ.Ε.
·          Ούτε ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτάκης είχε πληροφόρηση για αυτές τις  εξαιρετικές αποφάσεις-ειδήσεις.
                                      Τίποτα!
·         Ανοίγουμε μια παρένθεση εδώ, καθώς ο Ραν ταν πλαν πληροφορήθηκε ότι ο κ. Δέδες,  δυνητικά θα μπορούσε να βρει λύση και για το δρόμο σύνδεσης  του αεροδρομίου Χανίων με τον Β.Ο.Α.Κ.
·         Καθώς συζητήθηκε κι αυτό στα πλαίσια των υποδομών σύνδεσης του ανακαινισμένου μας αεροδρομίου.
·         Αλλά, ο άνθρωπος, είδε ότι κάθε βουλευτής, τοπικοαυτοδιοικητικός και παρατρεχάμενος είχε διαφορετική θέση για το πώς και από πού πρέπει να περάσει ο συνδετήριος δρόμος. Το είχε καταγγείλει άλλωστε (ευγενικά) και ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτάκης. Βέβαια, πάτησε πόδι ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκης. Λέγοντας ότι η μελέτη υπάρχει και πρέπει να προχωρήσει ανεξάρτητα αν κάποιοι έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους να μην ενοχληθούν (από τυχόν θορύβους, λέμε τώρα) φίλια προσκείμενοι κάτοικοι. Χάσαμε την ευκαιρία μιας ακόμα υπόσχεσης χρηματοδότησης.Το δυστύχημα είναι ότι εξακολουθούν να λαλούν πολλοί κοκκόροι με διαφορετικές φωνές και γι αυτόν τον δρόμο. ΄Η το δικό μου (καθενός) ή τίποτα. Και παίρνουμε ένα ωραίο…ΤΙΠΟΤΑ.
                                        Άλλη φάση
·         Βέβαια, τα ζωάκια της φάρμας της στήλης, είχαν απορίες με το άκουσμα των καλών νέων για τον Β.Ο.Α.Κ.
·         Πώς γίνεται, δηλαδή, να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ –και μάλιστα κατά προτεραιότητα – όταν πριν ένα μήνα περίπου δόθηκαν τα πρώτα 42 έργα που εντάσσονται και ο Β.Ο.Α.Κ. απουσίαζε;
·         Πώς γίνεται, να ενταχθεί ένα έργο στο πακέτο Γιούνκερ όταν είναι γνωστό ότι όσα έργα εντάσσονται πρέπει να είναι «ώριμα» οικονομικά και τεχνικά;
·         Και πώς θα έχει ωριμάσει αν προηγουμένως δεν χρηματοδοτηθεί, προκηρυχθεί και –κυρίως- υλοποιηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού; Δηλαδή, κάποια χρόνια ακόμα, στην καλύτερη περίπτωση;
·         Κάποιοι έθεσαν, μου είπε το πουλάκι, και το θέμα των διοδίων. Αλλά κι αυτό το «επεξεργάστηκε» για λίγο ο κ. Δέδες. Κατέληξε γρήγορα: Είτε θα είναι με διόδια κανονικά είτε με διόδια που θα πληρώνει το κράτος. Αλλά, αυτό  είναι και το δεύτερο αγκάθι. Ότι το κράτος δεν έχει και –γιατί να το κρύψομεν άλλωστε- μέχρι σήμερα, έχει αποδείξει ότι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να πληρώσει για την Κρήτη!
·         Εντάξει, λογικές οι απορίες. Αλλά, τι μας ενδιαφέρουν πλέον αφού πήραμε τις διαβεβαιώσεις και -κυρίως- τις υποσχέσεις χρηματοδήτησης μελετών και έργου από τον κ. Δέδε;
·         Ναι, αλλά μαζί μ’ αυτές μας …σέρβιρε και το  κερασάκι της «τούρτας». Δηλαδή, να πάνε «πακέτο» στο πρόγραμμα Γιούνκερ (ιδιωτικά κεφάλαια)όχι μόνο ο Β.Ο.Α.Κ. αλλά και τα λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας!





Λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας  κερασάκι στην "τούρτα" μας τον Β.Ο.Α.Κ ;Ολα πακέτο στο πακέτο Γιούνκερ;



 
·         Ε, και;  Αυτά είπαμε είναι «κερασάκια»! Τώρα περνάμε την φάση των πανηγυρισμών για το λευκό καπνό που βγήκε από την σύσκεψη στον ΟΑΚ και μας λέει ότι επιτέλους…
Habemus Β.Ο.Α.Κ !



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου