Σάββατο, Μαΐου 15, 2010

Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε

Στο Μου σου του α λα Προυστ
Απαντά ο ιδιοκτήτης της γκαλερί MUST, διαφημιστής και ζωγράφος Στράτος Μπαδογιάννης



Έχει δυο μεγάλες αγάπες. Και οι δυο κινούνται-βασικά- στο χώρο της Επικοινωνίας. Βεβαίως, η κάθε μια έχει την δική της αυτοτέλεια. Και οι δυο όμως έχουν τελικά –τουλάχιστον- ένα κοινό στόχο. Να (μετα)δώσουν ένα μήνυμα.
Και οι δυο «αγάπες» φαίνεται ότι συνυπήρχαν εξ αρχής. Άλλωστε, συνδέονται. Η μία είναι η διαφήμιση. Η άλλη είναι η τέχνη. Και ειδικότερα η τέχνη της ζωγραφικής. Ο συγγραφέας –ποιητής- διαφημιστής Νίκος Δήμου, στο βιβλίο του «Θέματα Επικοινωνίας» επιχειρεί μία μελέτη της διαφήμισης με τίτλο: «Διαφήμιση: Επιστήμη-τέχνη-τεχνική». Αναλύοντας όμως γράφει: «Όχι, η διαφήμιση δεν είναι ούτε επιστήμη, ούτε τέχνη, ούτε τεχνική. Είναι ένας τρόπος Ε π ι κ ο ι ν ω ν ί α ς. Χρησιμοποιεί την επιστήμη για να καθορίσει το περιεχόμενο του μηνύματός της. Την τέχνη για να του δώσει μία μορφή. Και την τεχνική για να εξασφαλίσει την μετάδοση».
Ο σημερινός, λοιπόν, φιλοξενούμενος της στήλης κ. Στράτος Μπαδογιάννης, από το 1993 ξεκίνησε την μετάδοση ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ μηνυμάτων στα Χανιά. Μέσω της διαφήμισης κατ’ αρχήν. Με την δημιουργία της διαφημιστικής MUST. Και εδώ και ένα χρόνο, μέσω της νέας γκαλερί των Χανίων, στον ίδιο ιδιόκτητο χώρο στην οδό Νικ. Σκουλά 22, τον οποίο διαμόρφωσε κατάλληλα.
Και επειδή η διαφήμιση και η τέχνη είναι δύο «αγάπες» του που συνδέονται, η αγάπη του για την ζωγραφική, την οποία εξασκούσε στον ελεύθερο χρόνο του, «γέννησε» πρόσφατα και την πρώτη ατομική του έκθεση ζωγραφικής στον ίδιο χώρο με τίτλο «Αχνάρια». Τίτλος που εμπεριέχει ένα πιστεύω ζωής του το οποίο βρίσκει αντίκρισμα στα λόγια του πρώην μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου, του παππού Ειρηναίου Γαλανάκη: «Οπου πέρασε κανείς καλό είναι να αφήνει καλά πατήματα, καλά αχνάρια».
-----------------------
Ποια είναι τα μέχρι τώρα «ορατά» αχνάρια του; Στην διαφήμιση, το γεγονός ότι η MUST διαφημιστική βασίστηκε σε ένα νέο στρατηγικό και δημιουργικό λόγο και στη βαθιά γνώση της αγοράς. Στην ιεράρχηση των Στόχων – η Χάραξη Στρατηγικής - ο Σχεδιασμός - η Υλοποίηση - η Αξιολόγηση/Αποτίμηση των δράσεων που φέρνει τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της διαφημιστικής επένδυσης έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι επιχειρηματικοί στόχοι των πελατών. Ο ίδιος λέει ότι «…Στην εποχή του Low Budget, στην εποχή των γρήγορων ρυθμών της ζωής μας, οι οποίοι καλώς ή κακώς μας επηρεάζουν όλους, μοναδικός οδηγός μας πρέπει να είναι η ποιότητα της δουλειάς μας… Πρέπει όλοι μας να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις κάθε εποχής, να παρέχουμε ολοκληρωμένη υποστήριξη με αισθητική και υψηλή ποιότητα, να προσανατολιζόμαστε στις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε επιχείρησης και να είμαστε αρνητικοί στις στερεότυπες «ιδέες», την προχειρότητα και τη μονοτονία της διαφήμισης. Έτσι φτάσαμε αισίως, ως το 2010… Και συνεχίζουμε…» Στην Τέχνη, τα πρώτα «αχνάρια» του θέλει να μείνουν με την δημιουργία της γκαλερί MUST. Μια όχι συνηθισμένη γκαλερί. Στην οποία, εκτός από περιοδικές εκθέσεις που φιλοδοξεί να φιλοξενεί, ήδη λειτουργεί μόνιμη, ανανεούμενη έκθεση που φιλοξενεί (με έργα τέχνης σε μεταξοτυπίες, χαλκογραφίες και λιθογραφίες) μερικούς από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζωγράφους, όπως: Απέργη, Γέρο, Γράββαλο, Δρούγκα, Ζούνη, Κοκκινίδη, Μακρουλάκη, Μυταρά, Πανιάρα, Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη, Σόρογκα, Σταθόπουλο, Σπεράντζα, Τέτση, Τσόκλη, Φασιανό κ.α.
Έργα τέχνης τα οποία φτιάχνονται από τον κάθε καλλιτέχνη προσωπικά και είναι μοναδικά. Με ιδιόχειρη υπογραφή και αρίθμηση σε μορφή κλάσματος του κάθε καλλιτέχνη-δημιουργού τους, συνοδευόμενα από πιστοποιητικό γνησιότητας για τη διασφάλιση της αξίας τους. Εξ’ άλλου, στην γκαλερί Must λειτουργεί επίσης η πρώτη ατομική έκθεση του «ερασιτέχνη» ζωγράφου -όπως αυτοαποκαλείται – Στράτου Μπαδογιάννη. Είναι μια ενότητα έργων, που άρχισαν να δημιουργούνται δυο χρόνια πριν, με το γενικό τίτλο «Αχνάρια». Ζωγραφική αυτοδίδακτη, αυτοβιογραφική, αφαιρετική. Έργα τα οποία βγήκαν αβίαστα, ως μια εσωτερική ενδοσκόπηση, καθώς αυτό, ούτως ή άλλως είναι και η ζωγραφική. Αποτυπώνει συναισθήματα και βιώματα. Υποδηλώνουν, ακόμα, αναζητήσεις στο σύγχρονο κόσμο και αποτυπώνουν την αγωνία του. Μας εντυπωσίασαν τα έργα του. Που εκτός από την μεταφορική έννοια, τα «αχνάρια», πράγματι αφήνουν… αχνάρια. Αξίζει να την επισκεφθείτε για να δείτε τι εννοούμε.

• Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας;
Το κυρίαρχο γνώρισμα του χαρακτήρα μου πιστεύω ότι είναι η διορατικότητα και η ηρεμία η οποία πολύ δύσκολα διαταράσσεται.
• Τι σας κάνει να σηκώνεστε το πρωί;
Μα… το ότι θα ζήσουμε κάτι νέο, ωραίο, δηλαδή την ίδια τη ζωή.
• Τι είναι για σας ευτυχία;
Η επιτυχία της ισορροπίας μεταξύ της ζωής μας και των υποχρεώσεών
μας. Να μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι και να αξιοποιούμε αυτά που έχουμε.
• Τι είναι για σας δυστυχία;
Η απώλεια αγαπημένων προσώπων. Η λάθος ιεράρχηση των αναγκών μας.
• Η τελευταία φορά που ξεσπάσατε σε γέλια;
Νομίζω χθες. Το γέλιο είναι μια καλή εκτόνωση και με γεμίζει ενέργεια.
• Το βασικό σας ελάττωμα;
Δυσκολεύομαι ιδιαιτέρως να αποδεχτώ την αχαριστία και τη διγλωσσία.
• Η βασική σας απασχόληση;
Η οικογένειά μου και η εργασία μου σε όλα τα επίπεδα.
• Ποια αρετή προτιμάτε σε ένα άνδρα;
Να είναι ευθύς.
• …σε μια γυναίκα;
Εσωτερική και εξωτερική ομορφιά και ισορροπία.

• Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;
Την ειλικρίνειά τους.
• Αν δεν ήσασταν ο εαυτός σας ποιος θα θέλατε να ήσασταν;
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ, η επιτομή του αναγεννησιακού ανθρώπου.
• Το αγαπημένο σας ταξίδι;
Στη Δανία, στην Κοπεγχάγη. Είναι μια πόλη που συνδυάζει καλαισθησία, οικολογία και πολιτισμό της καθημερινής ζωής, μέσα σε συνθήκες ευγένειας και ηρεμίας.
• Ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
Ο Γκαμπριέλ Γκαρθία Μάρκες.

• Ο αγαπημένος σας ποιητής;
Ο Ελύτης, αν και για να είμαι ειλικρινής έχω αρκετό καιρό να διαβάσω
ποίηση.
• O αγαπημένος σας συνθέτης;
Ο Ντώυτερ και ο Σπανουδάκης που η μουσική τους μου μεταφέρει
εικόνες.

• Ο αγαπημένος σας ζωγράφος;
Είναι πάρα πολλοί, και δε θα ήθελα να περιοριστώ σε έναν μόνο, ούτε
καν σε μια ελλειπή ή τυχαία αναφορά ονομάτων. Μου αρέσουν
πραγματικά πάρα πολλοί ζωγράφοι
• Ο αγαπημένος σας ήρωας –ηρωίδα από την λογοτεχνία;
Από το βιβλίο με τον τίτλο «Όταν έκλαψε ο Νίτσε», του Irvin D. Yalom ,
ο Δρ. Τζόζεφ Μρόιερ, γιατί αποκαλύπτει την αλληλεπίδραση των ανθρώπινων Σχέσεων.
• Η ταινία που σας σημάδεψε;
Η ταινία “Birdy” του Άλαν Πάρκερ, μια αντιπολεμική ταινία που το
μήνυμά της είναι πως αυτό που θέλει κανείς πάρα πολύ, έχει τη
δυνατότητα να το πετύχει

• Τι απεχθάνεστε περισσότερο ;
Τη βία κάθε είδους, σωματική, λεκτική, συναισθηματική. Τη βία και τη
γκρίνια επίσης!
• Σε ποια περίπτωση επιλέγετε να πείτε ψέματα ;
Δε λέω ψέματα σε καμιά περίπτωση. Μερικές φορές όμως, ομολογώ ότι είμαι αναγκασμένος να αποφύγω να πω ολόκληρη την αλήθεια και αυτό για να μη φέρω σε δύσκολη θέση το συνομιλητή μου.
• Σε ποια λάθη δείχνετε την μεγαλύτερη επιείκεια;
Σε εκείνα που κάνουν οι άνθρωποι όταν βρίσκονται σε απόγνωση
• Με ποιο φυσικό ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;
Της μουσικής.
• Με τι ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας;
Ζωγραφίζω.

• Τι σας λείπει περισσότερο;
Ο χρόνος.

• Ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Ο ίδιος ο φόβος.

• Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτό τον καιρό;
Κινούμαι ανάμεσα στη θλίψη για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και
στη δημιουργικότητα.
• Ποιό είναι το μότο σας ;
Το μότο της εποχής μαs, ότι: «Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε».


Χανιώτικα Νέα 15-5-10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου