Τετάρτη, Αυγούστου 27, 2014

Θα το κάνουμε ;





                        

«Ο δρόμος που έβλεπε τα ΕΣΠΑ να περνούν» ήταν ο εύστοχος τίτλος του άρθρου-σχολίου του Δημήτρη Μαριδάκη στα Χανιώτικα Νέα.

Με αφορμή ρεπορτάζ του ίδιου από την συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) την περασμένη εβδομάδα με θέμα τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα Κρήτης(Β.Ο.Α.Κ.- Ν.Ο.Α.Κ)

                              
                             Ψίχουλα                                              
·         Με άλλα λόγια, εδώ ήλθαμε. Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Το βλέπουμε εδώ και τριάντα χρόνια.
·         Ο ΟΑΚ  έδωσε στοιχεία για τα έργα, τις μελέτες και την απαιτούμενη συνολική χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ και  Ν.Ο.Α.Κ.                                                          
·         Συνολικά φαίνεται να απαιτούνται  2 δις ευρώ περίπου ώστε να έχουμε ολοκληρωμένο Β.Ο.Α.Κ μέχρι το 2020!!!  Ενώ ο Ν.Ο.Α.Κ πάει για μία δεκαπενταετία από τώρα.!
·         Αντ’ αυτών το υπουργείο Υποδομών προϋπολογίζει –μέχρι στιγμής-   το… ιλιγγιώδες ποσόν των 162 εκατ. ευρώ  από το νέο ΕΣΠΑ- Σ.Ε.Σ. (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης).

                                                            Ριγμένα τα Χανιά
                                             

·         Να μιλήσουμε όμως και για το «σπίτι» μας. Δηλαδή τα Χανιά, που όπως γράφουμε εδώ και χρόνια, είναι πολύ περισσότερο ριγμένα σε ότι αφορά τα κατασκευασμένα έργα σε χιλιόμετρα του Β.Ο.Α.Κ στα όρια του νομού. Αλλά και τις υπάρχουσες μελέτες.
·         Σύμφωνα με υπολογισμούς στοιχείων που δημοσίευσε η στήλη στα Χ.Ν. στις 8-2-13 και 12-4-13, στο νομό Χανίων έχουν συνολικά αναβαθμιστεί ή κατασκευαστεί μόνο το 13% των έργων υποδομής του Β.Ο.Α.Κ. Ενώ, με πληθυσμιακά και άλλα κριτήρια, η αναλογία για το νομό έπρεπε να είναι τουλάχιστον 27% !
·         Από το σύνολο μελετών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για όλη την Κρήτη και αφορά σε 4 ή 2 λωρίδες κυκλοφορίας του Β.Ο.Α.Κ., στον νομό Χανίων αντιστοιχεί μόνο στο 16%!!!
·          Υπάρχουν κι άλλα στοιχεία  που ήδη έχουν δημοσιευθεί αλλά δεν είναι το θέμα μας σήμερα.
                  
                                   
                                         Παγκρήτια πίεση

·          Το θέμα Β.Ο.Α.Κ.  ήταν και είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Η ένταξη γινόταν και γίνεται-δυστυχώς- με πολιτική απόφαση. Κατόπιν πολιτικής πίεσης.
·         Να ενώσουμε, λοιπόν, τις δυνάμεις μας για να ασκήσουμε πολιτική πίεση όλοι μαζί οι Κρητικοί, μας λέει πλέον και ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ.  Στ. Αρναουτάκης.(Χ.Ν.23-8-14). Σωστά.
·          Αλλά για να τα λέμε όλα.  Αργήσαμε να ζητάμε παγκρήτια πολιτική πίεση.
·          Μέχρι σήμερα κάθε νομός πίεζε για τα έργα στα δικά του όρια. Και το Ηράκλειο  -πώς να το πούμε κομψά να μην  υποδαυλίζουμε αντιπαλότητες  –πίεζε …αποτελεσματικότερα!

                                        Προτεραιότητες

·         Και αυτό, το κατάγγειλε  (εμμέσως) και επίσημα στην Βουλή ο ίδιος ο υπουργός  κ. Χρυσοχοϊδης. Όταν, τον Μάρτιο του 2014, απαντώντας σε παρέμβαση του προεδρεύοντος της Βουλής, βουλευτή Χανίων κ. Χρ. Μαρκογιαννάκη σχετικά με τον Β.Ο.Α.Κ, είχε  καταγγείλει « παιγνίδια τοπικών παραγόντων οι οποίοι θέλουν να κάνουν κομμάτια κάποια τμήματα, τα οποία ουσιαστικά διαιωνίζουν το πρόβλημα»
·         Ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει βέβαια όπως τον συμφέρει την καταγγελία αυτή. Όμως το δεδομένο είναι ότι από αυτά τα «παιγνίδια πολιτικών παραγόντων» τα Χανιά είναι ριγμένα .Τόσο ώστε δεν έχουν ούτε χρηματοδοτημένες μελέτες για έργα του Β.Ο.Α.Κ στο νομό.
·         Παγκρήτια πίεση ,λοιπόν, ναι. Αλλά με σχέδιο προτεραιοτήτων που να δοθεί στην δημοσιότητα και να φαίνεται ότι τα έργα θα προχωρήσουν  σε όλους τους νομούς ισόρροπα. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν πρώτα οι μελέτες που δεν υπάρχουν. Διότι εάν μείνουν χωρίς μελέτες κάποια τμήματα των Χανίων και της Κρήτης , τότε το αίτημα θα περιορίζεται σε κάθε νομό. Και μαζί και η δυναμική της πολιτικής πίεσης.

                            Παγκρήτια και  πανευρωπαϊκή

·         Η οποία πολιτική πίεση πρέπει και μπορεί να γίνει και μέσω  και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μέσω και των ευρωβουλευτών της Κρήτης. Καθώς ο Β.Ο.Α.Κ ανήκει στο επίσημο διευρωπαϊκό εθνικό οδικό δίκτυο. Άρα έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια όλων των ευρωπαίων πολιτών.
·         Πάμε Αθήνα αλλά και Βρυξέλλες, λοιπόν.
·          Θα το κάνουμε;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου