Τετάρτη, Οκτωβρίου 15, 2014

Παράλληλοι «δρόμοι»... χρηματοδότησης ;







 Μιλάμε όλοι για τα… «άρματα» του Β.Ο.Α.Κ. Και καλά κάνουμε. Ιδιαίτερα οι νομοί Χανίων, Ρεθύμνης και Λασιθίου έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα.
                                    -----------------------
 Καθώς στερούνται μελετών. Σε κάποια σημεία δε και ακόμα και προμελετών.
                          
                                     Επαρχιακό οδικό δίκτυο
·         Όμως, όπως και στον Β.Ο.Α.Κ, υπάρχει ανάγκη ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ του πεπαλαιωμένου και επίσης επικίνδυνου επαρχιακού δικτύου της Κρήτης. Μια ανάγκη για την οποία εργάζονται και ασκούν πιέσεις οι αντιπεριφερειάρχες, οι ΟΤΑ και βέβαια –ως επιστημονικοί  σύμβουλοι της πολιτείας- τα ΤΕΕ ανατολικής και Δυτικής Κρήτης.
·         Η συνολική… ζημιά σε  ευρώ υπολογίζεται περίπου σε 475 εκατομμύρια. Μεγάλο ποσό και προφανώς αδύνατο να δοθεί από το ανύπαρκτο-ουσιαστικά- Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(Π.Δ.Ε.) ή άλλους εθνικούς πόρους.
·         Δημοσιογραφικές πληροφορίες  λένε ότι ήδη ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο (μιας υπογραφής;) για την χρηματοδότηση κατασκευής του μεγαλύτερου τμήματος του επαρχιακού δικτύου Κρήτης, από ευρωπαϊκό φορέα.
·         Μάλιστα υπάρχει ενημέρωση αντιπεριφερειαρχών και δημάρχων για να προτείνουν τα τμήματα που –κατά προτεραιότητα- πρέπει να κατασκευαστούν στους δήμους όλης της Κρήτης.
·         Εντωμεταξύ βέβαια έχουν γίνει παρεμβάσεις στο επαρχιακό δίκτυο του νησιού  σε όλες τις περιφερειακές ενότητες ύψους 30 εκ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και Εθνικούς πόρους, όπως ανακοίνωσε τον περασμένο Αύγουστο ο Περιφερειάρχης Κρήτης και πρόκειται να γίνουν κι άλλες ύψους 40 εκ. ευρώ.
·         Τα δείγματα γραφής, λοιπόν, του κ. Αρναουτάκη-σε αγαστή συνεργασία με τους αντιπεριφερειάρχες του νησιού- σχετικά με την διεκδίκηση και αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων, είναι θετικά.
                           
                             Μοχλός ανάπτυξης
·         Και, εάν πράγματι επιτευχθούν και οι δυο  παράλληλοι στόχοι (Β.Ο.Α.Κ και επαρχιακό δίκτυο Κρήτης) τους οποίους «κυνηγά» ο κ. Αρναουτάκης στην Ευρώπη,  οι δρόμοι της Κρήτης θα αποτελούν πλέον τον βασικό μοχλό ανάπτυξης που χρειαζόμαστε για μια εξωστρεφή-όπως συνηθίζει να  λέει και ο κ. Απ. Βουλγαράκης -πορεία προς τα εμπρός.
·         Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι είναι η μόνη διέξοδος για να χρηματοδοτηθούν τα έργα υποδομών και πολιτισμικής ανάπτυξης που έχουμε ανάγκη. Φτάνει οι περιφερειακοί και τοπικοί μας άρχοντες (α και β βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης) να ετοιμάσουν  μελετημένες προτάσεις για συγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα του  νέου Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2010 και  άλλους ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς φορείς.
·         Η Κρήτη είναι ενιαία. Και μόνο ως ενιαία, χωρίς τοπικισμούς,  μπορεί να διεκδικήσει και να κερδίσει ανταγωνιστικούς και μη ευρωπαϊκούς πόρους.
·         Καθώς, οι κυβερνώντες -διαχρονικά-   μας  έχουν αντιμετωπίσει
 ως αποπαίδι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου