Τρίτη, Ιουνίου 28, 2016

«Ανάπηρη» οδική ασφάλεια μας τάζουν;









      Δεκαπέντε εκατομμύρια από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ)  2014 -2020 θα διατεθούν για παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, όπως ανακοίνωσε ο γ.γ. του Υπ. Υποδομών κ. Δέδες την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο η μελέτη που είχε ανακοινώσει η Περιφέρεια τέλη Μαΐου ανεβάζει το κόστος σε 30 εκατ. ευρώ.
·         Επειδή η κατασκευή νέου ΒΟΑΚ, ούτε βέβαιη είναι, και πάντως, χρονικά πηγαίνει την βαλίτσα ολοκλήρωσης στα …30 χρόνια plus, εκείνο που φαίνεται ότι πρέπει άμεσα να εξασφαλίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε είναι, καταρχάς, αυτή η πίστωση για την οδική ασφάλεια.
                                     Από πού, ποιά, ποιό ;
·         Ο κ. Δέδες δήλωσε ότι «τα χρήματα αυτά είναι διαθέσιμα από τώρα». Όμως μένουν πολλά ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν από τους αρμόδιους. Και αυτοί είναι το Υπουργείο Υποδομών, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) και η Περιφέρεια Κρήτης. Που χρειάζεται να δώσουν πειστικά στοιχεία. 
·         Κατ’ αρχάς, από πού είναι εξασφαλισμένα τα χρήματα; Από το τομεακό ΣΕΣ-νέο ΕΣΠΑ του ΥΠΟΜΕΔΙ ή από το ΣΕΣ -κορβανά της Περιφέρειας Κρήτης; Φτάνουν αφού ζητούσαμε 30 εκατ; Και πώς κατανέμεται αυτό το ποσόν; Έχει σημασία. Πρώτον για να μην μπλέκουν τα «μπούτια» τους  οι υπηρεσίες του ΟΑΚ που έχουν αρμοδιότητα και μελέτες για την οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που -και αυτές όπως δήλωσε ο κ. Δέδες- έχουν μελέτες για την οδική ασφάλεια. Έχει σημασία να ξέρουμε και από ποιόν φορέα εξαρτάται η γρήγορη ή όχι  χρηματοδότηση και υλοποίησή τους. Τώρα, βέβαια ελπίζουμε και στο ενημερωτικό, ανά τρίμηνο, «παρατηρητήριο» έργων και οδικής ασφάλειας ΒΟΑΚ του ΤΕΕ τδΚ.
·         Έπειτα, έχει σημασία να μας ενημερώσουν ποιά τμήματα  θα εκτελεστούν άμεσα και από ποιόν φορέα κάθε τμήμα. Έτσι ώστε, να ξέρουμε ποιός έχει την ευθύνη για κάθε τμήμα και να μην παίζεται το σύνηθες  πινγκ-πονγκ ευθυνών.
·          Μαθαίνουμε ότι ο κ. Αγαπάκης (ΟΑΚ) έχει πράγματι έτοιμες κάποιες μελέτες οι οποίες θα προωθηθούν. Ποιές είναι; Δεν είναι σωστό να υπάρχει η συγκεκριμένη ενημέρωση, την ώρα που υπάρχει τόση ανησυχία  για την οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ, που –τρομάρα μας- είναι ενταγμένος στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών; Προς ελάχιστο καθησυχασμό ημών και των τουριστών;
                                           Περισσότερο φως
·         Στην συνέχεια είναι τα πιο δύσκολα και τα στενάχωρα. Καθώς, όπως όλοι –εκ πείρας- έχουμε διαπιστώσει ο φωτισμός του Β.Ο.Α.Κ είναι σε κάποια τμήματα ανεπαρκής και στα περισσότερα τμήματα (που ….«τυχαίνει»-τι έκπληξη!- να βρίσκονται στα Χανιά), ανύπαρκτη.
·         Αυτό, ειδικά το χειμώνα, δημιουργεί συνθήκες καθημερινού ρίσκου για τις ζωές εκατοντάδων πολιτών. «Περισσότερο φως», ζήτησε ο Γκαίτε πριν πεθάνει. «Ανάψτε κάνα φως, να βλέπω τί και πώς» λέει το λαϊκό μας τραγούδι.
·         Όμως, μοιάζει να αποφεύγεται επιμελώς να ειπωθεί αν ο φωτισμός περιλαμβάνεται στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας ολόκληρου του ΒΟΑΚ. Και επομένως εάν επαρκεί για την τοποθέτηση φωτισμού -όπου δεν υπάρχει-  η πίστωση, που εξήγγειλε ο κ. Δέδες.
·          Η στήλη έχει την πληροφόρηση ότι στις νέες μελέτες για την οδική ασφάλεια, υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση φώτων.
·          Για τα υπόλοιπα όμως, παλιά τμήματα,  ουδείς ασχολείται. Προφανώς επειδή χρειάζονται πολύ περισσότερες πιστώσεις.
·          Δηλαδή, από τη μια μεριά καθίσταται μακρινή η κατασκευή νέου ΒΟΑΚ και από την άλλη δεν διατίθενται καν οι πιστώσεις και δεν γίνεται λόγος από κανένα για παρεμβάσεις  τοποθέτησης φωτισμού σε όλο το μήκος του, ώστε να μειωθεί η επικινδυνότητα του υπάρχοντος δρόμου. Η εύλογη ερώτηση είναι:
·         Δηλαδή, το διευρωπαϊκό δίκτυο του Β.Ο.Α. Κρήτης θα εξακολουθήσει  την επόμενη τριακονταετία να έχει οδική ασφάλεια, κατά τμήματα με φως και άλλα χωρίς; Είναι αυτός σχεδιασμός που  αρμόζει στον Β.Ο.Α.Κ;  ΄Η, μια ακόμα «ξεπέτα» υποσχετική;
·     

    Πάλι «ανάπηρη» οδική ασφάλεια μας τάζουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου