Δευτέρα, Ιουνίου 27, 2016

Σπεύδουν …βραδέως !




                              
        «Απού καεί στην κολοκυθιά φυσά και το γιαούρτι», λέμε. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτό δεν ισχύει για την  νεοδιορισθείσα από τον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. διοίκηση του OAK. (Όπως κάνουν όλες οι κυβερνήσεις ανεξάρτητα εάν η προηγούμενη διοίκηση ήταν πετυχημένη και επωφελής για τον φορέα).  
·         Η οποία, διοίκηση, μας εντυπωσίασε αποθετικά με τον ανεπιφύλακτο ενθουσιασμό με τον οποίο σχολίασε τις νέες υποσχέσεις του γ.γ.  υπ Υποδομών κ. Δέδε στα Χανιά, ο οποίος  είναι πολιτικό πρόσωπο. 
·         Δηλαδή. Μετά την επίσκεψη κ. Γ. Δέδε στα Χανιά (21-6-16), όπως εντός εισαγωγικών καταγράφουν τα Χανιώτικα Νέα (22-6-16), δηλώθηκε: «Δυο πάγια αιτήματα που υπήρχαν από φορείς του Νομού και της Περιφέρειας προχωράνε άμεσα. Επιτέλους η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού προχωρά γρήγορα, το ίδιο και το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Έσπευσε το υπουργείο να ικανοποιήσει τα αιτήματά μας…».


                                                 «Επιτέλους»
·         Εδώ και χρόνια, έχουμε ακούσει και σχολιάσει  επιφυλακτικά τις υποσχέσεις πρωθυπουργών, υπουργών και διαφόρων γενικών γραμματέων, για τον Β.Ο.Α.Κ. Εκ του μηδενικού αποτελέσματος  προκύπτει ότι δικαιώνονται οι ...επιφυλακτικοί αλλά και οι καχύποπτοι. Αυτό ισχύει τώρα πολλαπλασίως αφού δεν υπάρχει οικονομική σταθερότητα, το Brexit αλλάζει πολλά και –επίσης-υπάρχει πολιτική αβεβαιότητα  (π.χ. μαγειρέματα εκλογικού νόμου για τις …επόμενες εκλογές. Άρα, χρειάζεται –τουλάχιστον- αναμονή και επιφύλαξη από εμάς τους ντόπιους μέχρι να δούμε τί ακριβώς προχωρά, πώς και πότε.
·         Διαβάζουμε, επίσης, προσεκτικά τις δηλώσεις του κ. Δέδε μέσα από δυο εύστοχους τίτλους σχετικών ρεπορτάζ των Χανιώτικων Νέων, κατά τις ίδιες πιο πάνω ημερομηνίες: «Υποσχέσεις» ο τίτλος του ρεπορτάζ στα Χανιά και«Νέες δηλώσεις Δέδε για Β.Ο.Α.Κ στο Ηράκλειο για έργα το 2018».
·          Κατ’ αρχάς, ο κ Δέδες δεν είπε, σκόπιμα κατά την άποψή μας,  από πού έχουν εξασφαλιστεί τα 4 εκατ. ευρώ ώστε να ενταχθεί η μελέτη. Από το αναιμικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων όπως φημολογείται ή από το επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου. Μήπως, επειδή ούτε οι ίδιοι δεν το έχουν οριστικοποιήσει;
·          Έπειτα, ακόμα και αυτό το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε (και «παίζει» μεταξύ 2017 στα Χανιά και 2018 στο Ηράκλειο) είναι σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί, όπως  προκύπτει από όσους γνωρίζουν τις διαδικασίες  αλλά και από την ανακοίνωσή του ο προέδρου του ΤΕΕτδΚ.
·          Στο Ηράκλειο,κατά την επίσκεψη Δέδε, ο κ. Αρναουτάκης τους «προσγείωσε» λέγοντας ότι το έργο έχει ανακοινωθεί από το 2008 και δεν έχει υλοποιηθεί.  Ο στόχος να αρχίσει το 2018 το έργο είναι «εφικτός», είπε. Προφανώς, λοιπόν, δεν πείθουν πλέον ισχυρισμοί και ενθουσιασμοί όταν δεν έχουμε απτή έναρξη διαδικασιών.
·         Πού το είδαμε, λοιπόν, το «επιτέλους» της  διοίκησης του ΟΑΚ, εμείς οι Κρητικοί και οι Χανιώτες ; Στις ανακοινώσεις και εξαγγελίες; Μικρό καλάθι δεν θα’ πρεπε να κρατήσουμε;
                                           «Έσπευσε»
·         Αλλά, αλήθεια, πόσο «έσπευσε» η κυβέρνηση και το υπουργείο να ικανοποιήσει τα πάγια αιτήματά μας;
·         Εδώ και ενάμιση χρόνο ο ΟΑΚ, οποίος έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού, ήταν εγκαταλελειμμένος  στην τύχη του παρά τις εκκλήσεις του στο υπουργείο (μέχρι και το φως του έκοβε η ΔΕΗ) και ακέφαλος ουσιαστικά. Η δε γενικότερη κυβερνητική απραξία (είχαν παγώσει ακόμα και τα έργα του προηγούμενου ΕΣΠΑ) και η ειδικότερη απαξίωση προς τον ΟΑΚ, είναι προφανές ότι «διευκόλυνε» και την ανυπαρξία κυβερνητικών σχεδίων και για τον Β.Ο.Α.Κ.
·         Όταν μετά από ενάμισι χρόνο κυβερνητικής απραξίας και απαξίωσης του ΟΑΚ,  ανακοινώνονται υποσχέσεις με αβέβαιη την πηγή χρηματοδότησης της μελέτης, το ακριβές χρονοδιάγραμμα αλλά και την οριστική απόφαση για χρηματοδότηση υλοποίησης του έργου (η πρόταση Αρναουτάκη εξασφαλίζει ένα πιο σύντομο δρόμο), μήπως η κυβέρνηση και το υπουργείο …
...σπεύδουν  βραδέως;


Υ.Γ. Ο καχύποπτος Ραν ταν πλαν έβαλε στο «τραπέζι» κι ένα ακόμα ερωτηματικό:
Είναι «τυχαίο», ρωτά, ότι ο κ. Δέδες και τις δυο φορές που ήρθε στα Χανιά, «συνδύασε»  και ανακοινώσεις στον ΟΑΚ για ΒΟΑΚ;
Ενώ είχε  κύρια αποστολή να ελέγξει την πρόοδο των εργασιών του αεροδρομίου Χανίων (υπεύθυνο το ΥΠΟΜΕΔΙ)  ώστε να το παραδώσουν εγκαίρως στην ΦΡΑΠΟΡΤ ;





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου