Τρίτη, Νοεμβρίου 11, 2014

Πριν μείνει πάλι ο Β.Ο.Α.Κ… μπουκάλα!




                         
Μια μικρή αναγκαία συνέχεια σήμερα του θέματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) έτσι όπως αναλύθηκε από την υπογράφουσα και την στήλη «Εφημερίες» με τίτλο «Ζουμ στα ρεζουμέ για τον Β.Ο.Α.Κ».
·         Εν πρώτοις, η σύσκεψη στην γ.γ. αποκεντρωμένης διοίκησης Κρήτης, με την συμμετοχή βουλευτών, ευρωβουλευτών, τοπικών φορέων Κρήτης και  του υπουργού μεταφορών κ. Χρυσοχοϊδη, αναβλήθηκε!! Επ’ αόριστον!
·          Αναμενόμενο; Αν κρίνουμε από την στάση του κ. Χρυσοχοϊδη που από τον περασμένο Μάρτιο έχει εξαγγείλει τρεις φορές την κάθοδο του στην Κρήτη για τον Β.Ο.Α.Κ  και ήλθε μία, ναι.
·         Αναμενόμενο, επίσης, διότι όπως γράψαμε και χθες, τι θα μπορούσε να προστεθεί από τον υπουργό (πέραν της «υιοθέτησης» του σχεδίου Αρναουτάκη για τον Β.Ο.Α.Κ) σε μια πανομοιότυπη σύσκεψη για το ίδιο θέμα από την Παρασκευή7/11  ως την Δευτέρα 10/11/14;
                                                       Είναι πολλά τα λεφτά ;
·         Επιβεβαιώνεται επομένως ότι επρόκειτο για μια σύσκεψη κάτω από πιέσεις για την τήρηση πολιτικών…  ισορροπιών. Τουτέστιν ότι κανείς δεν βάζει μυαλό για τίποτα. Ούτε οι… μεταρρυθμιστές κυβερνητικοί, ούτε οι τοπικοί βουλευτές ΟΛΩΝ των κομμάτων.
·         Συνεχίζουν, δηλαδή, το πολιτικό επικοινωνιακό  παιγνίδι του ποιος θα πάρει το πάνω χέρι  στην πολιτική και τεχνική  λύση του προβλήματος κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ.
·         Αυτό το παιγνίδι που έχει φέρει την Κρήτη να είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας στην οποία δεν υπάρχει ασφαλής εθνικός οδικός άξονας.
·         Γιατί το «υποψιάζεται» ο Ραν ταν πλαν; Επειδή, το έψαξε λίγο ακόμα και έμαθε και κάποια άλλα στοιχεία που αφορούν στον «ευγενή»…διαγκωνισμό που προέκυψε, μετά (;) την εξαγγελία-δέσμευση του υπουργού για μια λύση, τύπου μελετοκατασκευής.
·         Δηλαδή,  δημοσιογραφικές ,πάλι, πληροφορίες (που διασταυρώνει η ...μύτη του Ραν ταν πλαν), λένε  ότι, ακόμα δεν τον… είδαμε εν τοις πράγμασι  και, άρχισαν πάλι  οι… συζητήσεις για το ποιος θα έχει τον εποπτικό ρόλο στην λύση που «υιοθετήθηκε».
·         Θα είναι,  το υπουργείο; Η θα είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ.); Δηλαδή, έτσι στα καλά καθούμενα θα παροπλίσουμε πάλι τον Ο.Α.Κ;  Που είδαμε και πάθαμε να τον φτιάξουμε  και που αποδεικνύεται ότι είναι ένα από τα χρησιμότερα «εργαλεία» ανάπτυξης της Κρήτης, εφόσον βέβαια  του δίδονται οι πιστώσεις που απαιτούνται;
·         Η… δικαιολογία για μια τέτοια κουβέντα που μας πισωγυρίζει είναι ότι πρόκειται να καταργηθεί η διαχειριστική αρχή. Και, λοιπόν; Θα επιστρέψουμε πάλι στον εποπτικό ρόλο του κράτους ;

·         Αν λάβουμε υπ’ όψη και τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι αυτή η λύση δεν συνάδει με δημοκρατικό προγραμματισμό, καταλαβαίνουμε :
·         Ότι όλα αυτά είναι «πατήματα», ώστε να εξασφαλιστεί ότι και στο νέο σχέδιο κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ θα κάνει «παιγνίδι» το κράτος και το πολιτικό σύστημα που είναι στα… πράγματα.
·         Κι όλα αυτά ΠΡΙΝ ακόμα υπάρξει σιγουριά για την επιλογή και προώθηση της λύσης μέσω Ευρωπαϊκής τράπεζας επενδύσεων (Ετεπ).  Όχι τίποτα άλλο, δηλαδή, αλλά είμαστε άδικοι που κατηγορούμε το πολιτικό σύστημα για οπορτουνισμό και ότι λειτουργεί ως επιμηθέας. Λες και δεν έχει αποδείξει ότι... πριν πεινάσει μαγειρεύει. Δι' εαυτούς και… αλλήλους.

                                                Εθνικής σημασίας                                           
·         Τα «ψιλοακούν» αυτά, τα δυο ΤΕΕ Κρήτης και, όπως έγραφα και χθες, προσανατολίζονται στην αποστολή υπομνήματος-πιθανότατα μαζί με την Περιφέρεια Κρήτης- στο οποίο να ζητούν από τον υπουργό μεταφορών, την νομοθετική κατοχύρωση της «δέσμευσής» του. Με πρότυπο το νόμο 4219/13 άρθρο 5  που αφορούσε στο έργο «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα». Το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας  και Εθνικής Σημασίας. Κατ’ αναλογία και οι μελέτες  και το όλο χρονοδιάγραμμα  που ανακοίνωσε ο υπουργός να «κατοχυρωθούν». Ως προς τον τρόπο, τον χρόνο και τις άλλες αναγκαίες ρυθμίσεις. Και, ελπίζεται, το αίτημα που θα φύγει από Κρήτη να είναι παλλαϊκό.
·         Η  επ' αόριστον αναβολή της σύσκεψης με τον υπουργό μπορεί βέβαια να στέρησε την δυνατότητα των φορέων να πάρουν μια άμεση απάντηση για το αίτημα αυτό της νομοθετικής κατοχύρωσης για κατασκευή του έργου, αλλά τα ΤΕΕ και  πολλοί τοπικοί φορείς που το επεξεργάζονται μαζί με την Περιφέρεια,  φαίνονται αποφασισμένοι να το απαιτήσουν.
·         Όσο για το ποιος θα έχει τον εποπτικό ρόλο για την κατασκευή(!!!) του έργου,   ας ψηφίσουν πρώτα το νόμο και μετά… τσακώνονται.
·         Αλλιώς για άλλη μια φορά, ο Β.Ο.Α.Κ. κινδυνεύει, χωρίς  αποφασισμένο σχέδιο, να μείνει…
μπουκάλα !!


 Υ.Γ.Επί του πιεστηρίου, πληροφόρηση λέει ότι συναντήθηκε το μεσημέρι (που γράφτηκε η στήλη) ο κ. Αρναουτάκης  με τον υπουργό μεταφορών. Καλό οιωνό θεωρηθεί την κίνηση Αρναουτάκη ο Ραν ταν πλαν. Για να συμμαζέψει τα ..ρεζουμέ της Παρασκευής, προφανώς. Αλλά και να «κατοχυρώσει» ότι συζητείται σύμφωνα και με τα παραπάνω. Οψόμεθα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου