Τρίτη, Φεβρουαρίου 08, 2011
Στην ουρά… χωρίς σειρά;
«Κόσμος πάει κι έρχεται, κι έρχεται και χάνεται όπως ένας χείμαρρος στον μεγάλο δρόμοοοο…και ζητώντας τ’ όνειρο που ποτέ δεν πιάνεται τα χαμένα μου όνειρα σκέπτομαι με τρόμο. Τραλαλαλα λαλα….».
Αυτό το τραγούδι μας ήλθε συνειρμικά στο νου, έτσι καθώς προσπαθούσαμε (τα ζωάκια της στήλης και η γράφουσα) να συμπυκνώσουμε τα αποτελέσματα ή τέλος πάντων κάποια-έστω- χρονοδιαγράμματα έναρξης υλοποίησης... κάποιων από τις τελευταίες εργώδεις συσκέψεις, ταξίδια, δηλώσεις, ανακοινώσεις και λοιπές δραστηριότητες των πολιτικοαυτοδιοικητικών μας.
---------------
• Χρονοδιαγράμματα δεν καταγράψαμε. Ούτε και αποτελέσματα. Ούτε ότι καταλήξαμε οριστικά στην τάδε ή δείνα λύση-απόφαση.
• Όλα παραμένουν ατάκτως ερριμμένα και… (Θ)αορίστως αντιμετωπίσιμα. Σε … «θετικό κλίμα» πάντως. Αυτό το «αποτέλεσμα» σημειώνεται και στο (προ)χθεσινό δελτίο τύπου του δήμου Χανίων ως …κατάληξη των συσκέψεων- συναντήσεων που είχαν στην Αθήνα για διάφορα θέματα.
Αξιοποίηση αλλά πώς;
• Λίγος ο χρόνος θα πείτε, για την εξαγωγή συμπερασμάτων και …αποτελεσμάτων. Και ναι και …αρκετά, όχι.
• Ναι, επειδή οι αυτοδιοικητικοί είναι καινούργιο-εκλεγμένοι .
• Όχι, επειδή, οι περισσότεροι, είναι παλιοί στο κουρμπέτι (και αυτό ήταν και προεκλογικό επιχείρημα: Ότι είναι πανέτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις νέες προσκλήσεις).
• Όχι, επειδή από τους κυβερνητικούς παράγοντες που έρχονται εδώ και συμμετέχουν σε συσκέψεις και ημερίδες, περιμένουμε, πλέον, ανακοινώσεις ΛΥΣΕΩΝ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Η επέκταση, η γραφειοκρατία και… ;
• Να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι: Πέρυσι τέτοιο καιρό, όταν από τα Χανιά ο υπουργός μεταφορών κ. Ρέππας, ανακοίνωνε την, οσονούπω, δημοπράτηση του έργου, δεν είχε προηγουμένως ενημερωθεί ότι δεν μπορούσε να δημοπρατηθεί, επειδή είχε «κολλήσει» η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης;
• Δεν τον ενημέρωσε κανείς να τον... προφυλάξει; Και καλά οι Αθηναίοι…γραφειοκράτες και οι σύμβουλοι. Οι Χανιώτες πολιτικοαυτοδιοικητικοί που είχαν ΣΥΣΣΩΜΟΙ παραστεί στην ημερίδα του ΤΕΕ/ΤΔΚ, ένα μήνα πριν, δεν το ξέρανε; Αφού το ΤΕΕ/ΤΔΚ μας το έδωσε και …γραπτά. «Δεν έχει προχωρήσει η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης». Ένα χρόνο ΜΕΤΑ, πάλι, διαπίστωση;
Οι κρουαζιέρες
• Συσκέψεις, δηλώσεις, αισιοδοξία, αλλά …μεγάλη η αγωνία των επιχειρηματιών όλων των κλάδων για τα κρουαζιερόπλοια που ήδη έχουν προγραμματιστεί να καταπλέουν στην Σούδα από τον Απρίλη. Περίπου 200.000 !!! τουρίστες.
• - Σ αγαπώ, σ αγαπώ !… θα τους λέμε. (Όπως στο τραγουδάκι).
• - Που με βάζεις; Θα …τραγουδήσουν και εκείνοι, με το που θα φτάσουν στο λιμάνι.
• -Σ ένα πύργο ψηλό να…διατάζεις, το συνεχίζουμε...άνετοι, εμείς.
• Αμ, δε. Δεν μασάνε. Θέλουν υποδομές στο λιμάνι. Στέγαστρα, προστατευτικά ανέμου, τουαλέτες κλπ. Θα τα κάνει, λέγεται, το Λιμενικό ταμείο Χανίων από ίδιους πόρους (ευτυχώς που υπήρχε η προεργασία και είναι η μόνη συγκεκριμένη δέσμευση που ακούγεται). Υπάρχει όμως, αγωνία. Θα προλάβει σε ενάμιση μήνα;
• Και άντε, με τις ευχές μας, να προλάβει.Από εκεί και μετά. Τι θα τους κάνουμε; Πώς και σε πόση ώρα (!) θα μπαίνουν στην πόλη; Πώς θα διοχετεύονται στο κυκλοφοριακό και που θα παρκάρουν;
• Υπάρχουν πολλά προβλήματα που αναμένονται να αναδειχθούν ακόμα περισσότερο με την παραμονή και αυτών των χιλιάδων τουριστών στην πόλη. Τα περιέγραψε με επιστολή του στα Χ.Ν. στις 2-2-11 ο εκπαιδευτικός κ. Αντώνης Αθανασάκης, τα ανέλυσαν -από την μεριά τους- σε τοπικά ραδιοτηλεπτοπτικά ΜΜΕ οι εκπρόσωποι καταστηματαρχών, εμπόρων, τουριστικών φορέων κλπ.
• Το βασικό θέμα της στάθμευσης των πούλμαν (μέχρι και 50 μαζί;) λέγεται ότι έχει λυθεί (έχει;) μόνο για φέτος με συνεννόηση του κ. Μαν. Σκουλάκη με τον ιδιοκτήτη του χώρου της παλιάς ΑΒΕΑ.
• Αλλά αυτό φτάνει; Πώς θα διοχετεύεται όλη αυτή η κίνηση; Από ποιούς δρόμους; Πώς θα αντιμετωπίζεται η κυκλοφορία και στάθμευση τυχόν ενοικιαζομένων αυτοκινήτων; Πώς θα αντιμετωπίζεται η... κυκλοφοριακή φόρτιση της ξενάγησής τους στην παλιά, τη νέα πόλη και τα πέριξ ΜΑΖΙ με την φυσιολογική κίνηση των υπόλοιπων τουριστών και βέβαια την κυκλοφορία και στάθμευση ημών των Χανιωτών;
• Εδώ και χρόνια καταγράφεται ότι –πέραν της κυκλοφοριακής μελέτης -την οποία η προηγούμενη δημοτική αρχή επέμενε να εφαρμόσει ΣΥΝΟΛΙΚΑ (μέχρι που... έληξε πέρυσι και τώρα χρειάζεται πάλι επικαιροποίηση)- χρειάζονται κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, πεζοδρομήσεις κλπ. Αυτές προφανώς πρέπει να αποφασιστούν ΧΘΕΣ. Δεν είδαμε να …κινείται τίποτε σχετικά με το κυκλοφοριακό.
• Προβλήματα υπάρχουν και με τους ελεύθερους χώρους πεζοδρομίων, με την κίνηση των πεζών, με τις πολύ λίγες ράμπες ΑΜΕΑ. Αυτά... πότε θα συζητηθούν; Πότε θα υπάρξουν αποφάσεις και κυρίως πότε θα εφαρμοστούν; Κατόπιν… εορτής έναρξης της τουριστικής περιόδου;
• Και κάτι ακόμα σχετικά με την στάθμευση στην Παλιά πόλη και στην Δυτική τάφρο.
• Γιατί δεν μπορούν να παρκάρουν αυτοκίνητα και πούλμαν σε ένα τέτοιο τεράστιο χώρο; Γιατί «προσβάλλεται» το μνημείο; Δηλαδή, η στάθμευση μπροστά στην πλατεία Τάλω (που είναι και φάτσα –κάρτα από ξηράς και θαλάσσης) που επιτρέπεται, δεν προσβάλλει τον προμαχώνα Σαν Σαλβατόρε; Και προσβάλλονται τα τείχη της Τάφρου που είναι δίπλα; Με ποια λογική; Είναι πιο... εύθικτα;
• Στην Ρόδο αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις χρησιμοποιούνται αυτοί οι χώροι. Με σεβασμό στα μνημεία αλλά και στις σύγχρονες ανάγκες. Δεν γίνεται να …μουσειοποιήσουμε όλη την παλιά πόλη. Τώρα, άλλωστε, ακόμα και τα μουσεία στην Ευρώπη (στην Ελλάδα είπαν θα το σκεφθούν), λόγω οικονομικής κρίσης , δίδονται για …ιδιωτικά πάρτι και events, προκειμένου να βγάζουν τα έξοδά τους. Εδώ, οι κλειστοί αλλά ακόμα και οι ΑΝΟΙΚΤΟΙ χώροι μας-όσοι έχουν αναδειχθεί- παραμένουν είτε κλειστοί για την τοπική κοινωνία (π.χ. Φιρκάς, προμαχώνας Αγίου Δημητρίου) είτε δεσμεύονται (Νεώρια) και θέλουν να περιμένουμε… 20ετίες, ακόμα, για να αναδειχθούν.
Στην ουρά
• Στην… ουρά των συσκέψεων και δηλώσεων ενδεικτικά:
• Η σύσκεψη για αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Πολύ καλό. Αλλά πότε; Χρονοδιάγραμμα δεν ακούσαμε. Και δεν καταλάβαμε . Ιδρύσαμε γραφείο, με ποιους; Μετακομίζει εδώ ο καθηγητής του ΤΕΙ που έχει την …τεχνογνωσία; Αφού ο ΟΑΔΥΚ έχει κόσμο που ασχολείται με ευρωπαϊκά προγράμματα γιατί δεν απευθυνόμαστε σ αυτόν (έχει μετοχές η αυτοδιοίκηση στον ΟΑΔΥΚ) να γλυτώνουμε και πρόσθετες αμοιβές;
• «Χώροι εκδηλώσεων τα παλιά δημαρχεία». Ποιός θα τα διαχειρίζεται; Με κόστος ή χωρίς; Θα δίδονται σε τοπικούς δημιουργούς για εκδηλώσεις τους, όπως ζητούν;
• Τι θα γίνει με τις δομές πολιτισμού, αθλητισμού, παιδείας; Ο νόμος του Καλλικράτη τις θέλει όλες σε ΜΙΑ κοινωφελή Α.Ε. Μέσα στο Φεβρουάριο πρέπει να αποφασίσουμε. Πώς; Έχουμε προετοιμαστεί;
• Οι ζωτικές επιτροπές «Διαβούλευσης», «Συμπαράστασης του δημότη και της επιχείρησης», «Συμβούλιο ένταξης μεταναστών» και πολλά άλλα, εκτός από απόφαση δημοτικού συμβουλίου χρειάζονται και χρονοβόρα διαδικασία για να δημοσιευθούν στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Έτσι το σύστημα έχει πολύ …αχλάδα στην ουρά και θα εξακολουθεί να χωλαίνει. Πώς και πότε θα σχεδιαστούν οι πολιτικές στους τομείς αυτούς; Δεν χάνεται πολύτιμος χρόνος;
• Στρατόπεδο Μαρκοπούλου (δύσκολο είναι να εκμαιεύσουμε μια απόφαση Βενιζέλου;)
• Το παλιό κτήριο στο ΙΚΑ και το παλιό ψυχιατρείο (σιωπές !!). Ούτε καν αποφάσεις διεκδίκησης για συγκεκριμένες δομές. (Λέτε να παραγγείλουμε ...μελέτες –ομελέτες και γι αυτά; )
• Λιμενικό –Τουριστικό περίπτερο. Η απόφαση του ΚΑΣ λέει απλά ότι δεν κρίνεται διατηρητέο. Όχι να το κατεδαφίσουμε. Όπως αποδεικνύεται και από φωτογραφίες του Ιστορικού αρχείου Κρήτης, εκεί δεν ήταν ποτέ πλατεία. Το αφήσαμε –σκόπιμα κατά την άποψή μου- να απαξιώνεται (προφανώς η σημερινή εικόνα του δεν συνάδει με τον χώρο) ώστε να το κατεδαφίσουμε. Πάμε …στοίχημα ότι στην ...άπλα της πλατείας δεν θα «φυτρώσουν» τραπεζάκια ;
• Δυστυχώς, όλα φαίνονται να κινούνται, ακόμα, στον αστερισμό των ανακοινώσεων. Και όσο δεν καταρτίζεται ένα Μάστερ πλαν έργων και προτεραιοτήτων (για την πόλη και τον νομό) φοβούμαστε ότι απλά θα τρέχουμε πίσω από τα προβλήματα αντί να τα προλαβαίνουμε.
• Και, πάλι…επιμηθείς, θα κυνηγάμε, περιπτωσιακά, την ουρά ΟΛΩΝ ΜΑΖΙ των προβλημάτων αντί να τα βάλουμε σε σειρά επίλυσης;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου