Δευτέρα, Ιανουαρίου 20, 2020

Επιτραπέζιες … «ποδηλατοδρομίες» ;




Το θέμα της ανακατασκευής του «Ολυμπιακού» ποδηλατοδρομίου στα Καθιανά Ακρωτηρίου ανακοίνωσε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιου Χανίων(Δ.Σ.Χ.) ο δήμαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης.
·        Είχε προηγηθεί η «αιφνιδιαστική» παρουσία του Ολλανδού κ. Ντούμα που είχε συμβάλλει στην κατασκευή του ποδηλατοδρομίου μαζί με αρχιτεκτονικό γραφείο Αθηνών στα πλαίσια των ολυμπιακών έργων του 2004, η επίσκεψη –αυτοψία του μαζί με τους αρμόδιους του δήμου στο ρημαγμένο  ποδηλατοδρόμιο, οι επιτόπιες δηλώσεις του και μία συνέντευξη τύπου όλων κατά την οποία μάθαμε ότι σε δυο χρόνια από τώρα «μπορεί» (αυτό το δυνητικό «μπορεί» ας το κρατήσουμε) να είναι έτοιμο το ποδηλατοδρόμιο.
                                             Κόστος, πόροι, βιωσιμότητα
·        Ο κ. Ντούμα βέβαια, όπως διαβάσαμε σε ιστοσελίδες, είπε και κάποιες λεπτομέρειες που δεν ακούσαμε στο Δ.Σ.Χ. Όπως ότι « Για λόγους προϋπολογισμού απαιτείται και η συνεργασία τοπικού κατασκευαστή για να μειωθεί το κόστος και θα έρθει στη συνέχεια το συνεργείο μου να βάλει το τελικό υλικό που είναι ένα ειδικό εκατοστό και η πίστα θα είναι διεθνών προδιαγραφών για να γίνονται κανονικά αγώνες». Επίσης, είπε ότι «Είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να προσδιορίσουμε το κόστος. Εγώ έφτασα τη Δευτέρα εδώ, ήμουν ξανά το 2012. Σήμερα και αύριο θα κάνω τις μετρήσεις, πρέπει να βρούμε τους τοπικούς εργολάβους, να μετρήσουμε τα υλικά και μετά θα προσδιορίσουμε όλο το κόστος».
·        Άγνωστο, λοιπόν, το κόστος, αλλά άγνωστο και από πού θα προέλθουν οι πόροι για την ανακατασκευή του.
·        Αναζητούνται πόροι, είχε πει ο δήμαρχος στην συνέντευξη τύπου, αλλά μπορεί να γίνει και από ιδίους πόρους.
·        Ένα τρίτο που καθόλου δεν αναφέρθηκε από την δημοτική αρχή αλλά επισημάνθηκε από τον κ. Γρηγόρη Αρχοντάκη και άλλους δημοτικούς συμβούλους ήταν ότι δεν υπάρχει καμιά μελέτη ή πρόβλεψη για το πώς θα λειτουργήσει όταν και εάν (να κρατήσουμε και ένα μικρό καλάθι) ανακατασκευαστεί σε δυο χρόνια. Η μελέτη βιωσιμότητας πρέπει να υπάρχει σε όλα τα έργα που γίνονται. Διαφορετικά αυτά ολοκληρώνονται, εγκαινιάζονται εν χορδαίς και οργάνοις και μετά τα… κλειδώνουμε μέχρι να δούμε τι και πώς θα τα λειτουργήσουμε.
·        Τα έχουμε πάθει αλλά δεν έχουμε μάθει. Θυμίζουμε ενδεικτικά το Κλειστό στον Κλαδισό που είδε κι έπαθε να λειτουργήσει μετά την ολοκλήρωσή του, το κολυμβητήριο στο Ακρωτήρι που δεν λειτούργησε ποτέ καθώς δεν υπήρχε συμφωνία στην σύσταση φορέα λειτουργίας του λόγω και του μεγάλου κόστους. Το παλιό νοσοκομείο που δεν είχε αποφασιστεί πώς ακριβώς θα λειτουργήσει και παρολίγον να στοιχειώσει, το θέατρο « Μίκης Θεοδωράκης» στο παλιό τελωνείο που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί και το κυριότερο ακόμα δεν έχει συσταθεί ΦΟΡΕΑΣ λειτουργίας του και λειτουργεί περιστασιακά, ενώ ο Ρώσικος στρατώνας, του οποίου η λειτουργία έχει γίνει ανέκδοτο, είναι κλειστός και βανδαλίζεται καθημερινά.
·        Γιατί; Επειδή το κόστος λειτουργίας όλων αυτών των έργων είναι μεγάλο και υπάρχει δυσκολία στο πώς και ποιοί  χρήστες θα λειτουργούν τα έργα καταβάλλοντας και τις αναλογούσες δαπάνες λειτουργίας. Και εάν δεν υπάρχει εξαρχής μελέτη βιωσιμότητας θα υπάρχει πρόβλημα στην έναρξη λειτουργίας του. Εκτός αν η δημοτική αρχή αποφασίζει …αβλεπεί (με όλες τις συνέπειες που θα έχει αυτό) να αναλάβει και το άγνωστο κόστος λειτουργίας.
·        Απάντηση δεν δόθηκε φυσικά στο Δ.Σ.Χ. Ντούκου πέρασε το θέμα βιωσιμότητάς του. Ζητούμενα επομένως και το κόστος και η χρηματοδότηση και η βιωσιμότητα.
·        Εν τούτοις, ανακοινώνεται ότι σε δύο χρόνια θα είναι έτοιμο.
·        Μήπως η ανάγκη να ανακοινώσουμε ένα έργο «δικής» μας πατρότητας, ώστε να μην ακολουθεί πάντα ανακοίνωση της πρώην δημοτικής αρχής (που συμμετέχει και στηρίζει  και την νυν άλλωστε)  ότι είναι δικό της δρομολογημένο έργο, μας οδηγεί  βεβιασμένα, χωρίς την πρέπουσα προετοιμασία  στο γνωστό παιδικό παιγνίδι των…
·        επιτραπέζιων ποδηλατοδρομιών;

                                   
 Χανιώτικα Νέα 20-1-20

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου