Δευτέρα, Φεβρουαρίου 12, 2018

Εσείς τι καταλαβαίνετε ;









Στρατόπεδο Μαρκοπούλου. Το καυτό θέμα του Σαββατοκύριακου στα κοινωνικά δίκτυα από χανιώτισσες και χανιώτες.  Πολλοί, πάρα πολλοί, τάσσονται κατά της ενοικίασης και μάλιστα με τόσο υψηλό τίμημα. Το κακό είναι ότι κάπου το πράγμα αρχίζει να στραβώνει λόγω προσωπικών παρεμβάσεων υπασπιστών της άποψης της δημοτικής αρχής και κάποιων γνωστών προσκείμενων στο ΣΥΡΙΖΑ.
·        Λάθος. Επειδή η ΙΣΧΥΣ μας- μέχρι στιγμής- ήταν η ομοφωνία. Βέβαια, ΟΤΑΝ διαφαίνεται μια προσπάθεια να επιβληθεί η ομοφωνία με συμφωνίες κορυφής χωρίς να συζητηθούν εκτενώς οι όροι της νέας πρότασης. ΟΤΑΝ προκαταλαμβάνεται μια  νέα απόφαση του Δ.Σ. που είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη που ομόφωνα είχε ληφθεί πριν λίγες μέρες. ΟΤΑΝ τα στοιχεία που ήρθαν στην δημοσιότητα εμφανίζονται ως συμφωνία ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ  ενώ το αληθές είναι ότι πρόκειται για  ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ. Τότε είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει ομοφωνία. Τότε έχουμε το Διαίρει και Βασίλευε. Η δημοτική αρχή μίλησε για  μια «εξαιρετική» πρόταση. Και ευχαρίστησε ξανά τον  πρωθυπουργό, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και τους κοινοβουλευτικούς μας. Δυστυχώς κάθε φορά βιαζόμαστε πολύ να ευχαριστήσουμε. Αντί να είμαστε συγκρατημένοι. Αντί να επιφυλαχθούμε. Μπας και σώσουμε αυτήν την έρμη την ομοφωνία.
                               Πώς έγινε αποδεκτή;
·         Ας  δούμε, λοιπόν, τι  καταλαβαίνουμε με τον κοινό νου. Το «εξαιρετική πρόταση» δεν σχολιάζεται προς το παρόν.
·         1.Πώς «έγινε αποδεκτή»; Τέθηκε υπόψιν του  Δημοτικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) ολοκληρωμένη; Υπάρχει μισθωτήριο έτοιμο; Με ποιους όρους;  Τηρούνται όλοι οι όροι του άρθρου 13 του ν.4407/2016 τον οποίο επικαλούνται για να μετατρέψουν την υπόσχεση για παραχώρηση σε ενοικίαση; Και μάλιστα με υψηλό κόστος για το δήμο ετησίως 80.000 ευρώ για 99 χρόνια;  Γνωρίζουμε ότι στον ίδιο νόμο προβλέπεται «υποχρεωτική» αναπροσαρμογή του ενοικίου ανά πενταετία;  Κάντε  το λογ/σμό!
·         Η τελευταία απόφαση του Δ.Σ. ήταν ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ χωρίς όρους και ανταλλάγματα, ένταξή του στρατοπέδου στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ως ανενεργό και αναστολή επανενεργοποίησης του στρατοπέδου.
·         2. Η υπόσχεση του πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρα (τα βίντεο υπάρχουν) ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ όχι ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ.
·         Επομένως η υπόσχεση του πρωθυπουργού δεν υλοποιείται. Και έχουμε τώρα μια νέα πρόταση που οφείλει να ξανασυζητηθεί στο Δ.Σ. Χανίων.

                           Τι λέει ο νόμος

·         3.  Γράφει το δελτίο τύπου του δήμου, ότι η συμφωνία έγινε με το ελάχιστο τίμημα ΕΤΗΣΙΩΣ όπως προβλέπει ο νόμος.
·         Έλεγε, λοιπόν, αρχικά το σχετικό άρθρο 13 του νόμου 4407/2016 (https://www.e-nomothesia.gr/kat-enoples-dynameis/nomos-4407-2016.html ) που αφορά την περίπτωσή μας: «Κατ’ εξαίρεση, η ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ. μπορεί να συνομολογεί, απευθείας με νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, με Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) ……τους όρους για την αξιοποίηση ακινήτων ……υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) οι ανωτέρω φορείς, υποβάλλουν πλήρες βιώσιμο πλάνο ανάπτυξης και αξιοποίησης, καθώς και οικονομοτεχνική μελέτη με σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, β) η συμφωνηθείσα αντιπαροχή αποτιμώμενη σε χρήμα δεν υπολείπεται του 5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου…».
·         Ο νόμος, λοιπόν, στην αρχική του μορφή δεν μιλούσε για ετήσια αντιπαροχή. Αλλά για αντιπαροχή σκέτα. Αυτό σημαίνει ότι θα  μπορούσαμε να πάρουμε το οικόπεδο με 8O.000 ευρώ εφάπαξ! Και  τώρα αντί για 8O χιλιάδες Ευρώ, το υπουργείο μας το δίνει με 8 εκατομμύρια ευρώ συνολικά για 99 χρόνια. Και δεν θα έχουμε  και κυριότητα. Τεράστια επιτυχία!
·         Όμως,  για κάποιο λόγο, η κυβέρνηση τροποποίησε το συγκεκριμένο άρθρο 13  με το ν. 4433/16(https://www.kodiko.gr/nomologia/document?id=317997) και πρόσθεσε την λέξη ΕΤΗΣΙΑ: «β) η συμφωνηθείσα ετήσια αντιπαροχή αποτιμώμενη σε χρήμα δεν υπολείπεται του 5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ….».
·         Και πάλι όμως. Άνετα -και ιδιαίτερα στην περίπτωση που υπήρχε ΚΑΛΗ ΘΕΛΗΣΗ για πραγματική εκπλήρωση της υπόσχεσης του πρωθυπουργού προς τους Χανιώτες-  ακόμα και με την προσθήκη αυτή, το άρθρο μπορεί και ΤΩΡΑ να ερμηνευτεί  πως κάθε χρόνο δίνουμε ενοίκιο που αθροιστικά δεν υπολείπεται του 5%.
·         Μια άλλη δυνατότητα είναι να κατατεθεί τροπολογία ξανά και να απαλειφθεί το «ετήσια». Γιατί δύσκολο είναι; Τόσες τροπολογίες κατατίθενται καθημερινά.
·         4. Η δεύτερη ερμηνεία του νόμου βέβαια είναι η «αποικιοκρατική». Αυτήν μας «σέρβιραν». Αυτή που  ερμήνευσαν και «συμφώνησαν» οι διαπραγματευτές μας. Που δίνει στο υπουργείο κάθε χρόνο τουλάχιστον 5% ετησίως!
·         5.  Υπάρχει όμως και το εδάφιο α του ίδιου νόμου. Που λέει ότι «οι ανωτέρω φορείς, υποβάλλουν πλήρες βιώσιμο πλάνο ανάπτυξης και αξιοποίησης, καθώς και οικονομοτεχνική μελέτη με σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης».
·          Εμείς , ο δήμος Χανίων έχουμε έτοιμο και έχουμε υποβάλλει πλάνο αξιοποίησης κλπ, όπως ζητά ο νόμος;
·         Όπως γνωρίζουμε  ΟΧΙ.
·         Πρώτο ερώτημα: Μήπως ετοιμαζόμαστε βιαστικά  να κάνουμε μια …ανάθεση οικονομοτεχνικής  μελέτης λόγω του επείγοντος της… «ευκαιρίας» ;
·         Δεύτερο ερώτημα: Αν δεν πληρούμε αυτό το α εδάφιο του νόμου, πως ξεπερνιέται  ο νόμος; Κάνουν στραβά μάτια για την ανύπαρκτη μελέτη αλλά μας παίρνουν τα 80.000 το χρόνο; (που εν δυνάμει μπορεί και να αναπροσαρμοστούν);
·         Τρίτο ερώτημα: Εσείς τι καταλαβαίνετε;

 Χανιωτικα Νέα 12-2-18

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου