Παρασκευή, Απριλίου 12, 2013
Β.Ο.Α.Κ, Ο.Α.Κ, Π.Δ.Ε. και Η ώρα μας για τον… παράδεισο!
Επιστολές πάνε κι έρχονται από την αντιπεριφέρεια Χανίων προς το υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με τα έργα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στα όρια του νομού μας και τανάπαλιν.
Σε τελευταία του αδημοσίευτη επιστολή με ημερομηνία 26-3-13 ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Αποστ. Βουλγαράκης επεσήμαινε προς τους τρεις… «διαφεντευτές» του υπουργείου Ανάπτυξης την ανάγκη άμεσης ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του έργου του συνδετήριου άξονα –κόμβου Μουρνιών-Χανίων. Δηλαδή τους κ.κ.κ υπουργούς Κ. Χατζηδάκη, Σ. Καλογιάννη και τον δικό μας Κ.Βιρβιδάκη. Υπενθυμίζοντας ότι τα Χανιά είναι η μοναδική πόλη πρωτεύουσα νομού σε όλη τη χώρα που δεν συνδέεται με εθνικό δρόμο.
Ο κ. Βουλγαράκης , επικαλείτο στην επιστολή πρόσφατη ενημέρωσή του από την ΕΥΔΕ-Β.Ο.Α,Κ, γι αυτό αλλά και για τα έργα: Ολοκλήρωση Β΄ φάσης παραλλήλων έργων Γαλατά – Κολυμπάρι – Καστέλι και ολοκλήρωση κόμβου Γαλατά.
S.O.S.
• Ενημερώνει, λοιπόν, λεπτομερειακά τους υπουργούς για τις ενέργειες που έχουν γίνει για τα παραπάνω έργα και την φάση στην οποία βρίσκονται. Ουσιαστικά εκείνο το έργο για το οποίο εκπέμπει SOS είναι το έργο του κόμβου Μουρνιών. Η ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, είναι προαπαιτούμενο για να προχωρήσει το έργο (ώστε να κηρυχθούν εκτός σχεδίου οι απαλλοτριώσεις του σύμφωνα με το νόμο).
Άλλα λόγια…
• Τι απαντήσεις πήρε; Διαβάσαμε στα Χανιώτικα Νέα (10-4-13) την με ημερομηνία 2-4-13 επιστολή του ΓΓ Δημοσίων Εργων του Υπ Ανάπτυξης.
• Σ αυτήν, ο γ.γ. Δ.Ε. του υπ. Ανάπτυξης, γενικώς και αορίστως αναφέρει ότι η προκήρυξη ανάθεσης μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. στα όρια του νομού Χανίων, θα γίνει …« ..μόλις εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες πιστώσεις..». Καλά…
• Αντιπαραβάλλοντας την «ενημέρωση» του γγ. Δ.Ε. με όσα καθαρά και ξάστερα αναφέρει στην δική του επιστολή ο αντιπεριφερειάρχης, αποκαλύπτεται ότι ο γ.γ. Δ.Ε. ή δεν είναι ενημερωμένος επαρκώς για την φάση που βρίσκεται το έργο ή σκοπίμως αντιπαρέρχεται την τελευταία ενημέρωση που έχει κάνει στους τρεις υπουργούς η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων. Καθώς το μόνο που εκκρεμεί είναι η πρόταση της δικής του Υπηρεσίας για ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ως προαπαιτούμενο για δημοπράτηση. Άλλα λόγια ν αγαπιόμαστε…
Υπερ-δέσμευση
• Και πριν …στανιάρουμε από την παραπομπή των Χανίων για άλλη μια φορά στις ελληνικές καλένδες, ιδού και η …καμπάνα της απαντητικής επιστολής του υπουργού κ. Στ. Καλογιάννη προς τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων.
• Με ημερομηνία 9-4-13. Οπου, για την ταμπακέρα του επείγοντος έργου του κόμβου Μουρνιών (που είναι το μόνο πανέτοιμο έργο να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα), ο κ. Καλογιάννης ομολογεί ότι το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ενίσχυση της προσπελασιμότητας «..παρουσιάζει υπερδέσμευση» και θα «…εξετασθεί η προώθησή του εφ’ όσον υπάρξουν διαθέσιμα κονδύλια..». Κάποιο …κόκκινο Μάη, δηλαδή.
• Μα εδώ και δυο χρόνια, η Π.Ε. Χανίων ζητά να ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα ο κόμβος. Γιατί δεν το είχαν εντάξει στο ΕΣΠΑ, επισπεύδοντας τις διαδικασίες επικαιροποιήσεων; Σα, δε θε να σε ..φιλήσω…
• Αλλιώς, γατί δεν το εντάσσουν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.); Το υπουργείο Ανάπτυξης διαχειρίζεται 850 εκατ. ευρώ από το Π.Δ.Ε. Γιατί απ’ αυτά θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν 4 δίκτυα στην Πελοπόννησο; Αλλά τα Χανιά εξακολουθούν να μην είναι Ελλάδα; Το Π.Δ.Ε. το διαχειρίζεται ο κ. Καλογιάννης. Όμως το υπουργείο είναι ενιαίο, και οι βουλευτές Χανίων, κυβερνητικοί και μη, οφείλουν να πιέσουν για την άμεση ένταξη, ΕΝΟΣ-τουλάχιστον- έργου των πάντα ριγμένων – και για τα έργα Β.Ο.Α.Κ.- Χανίων;
Και.. τί ζητάμε, τι ζητάμε;
• Θα πείτε, όλα θα λυθούν …μαγικά και για τα Χανιά, μόλις συσταθεί και λειτουργήσει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ) ο οποίος θα πάρει και τα έργα Β.Ο.Α.Κ. Η Κρήτη τελικά και οι φορείς του νομού αλλά και τα Χανιώτικα Νέα χαιρέτισαν την ίδρυση του.
• Αλλά, ο Ο.Α.Κ., (στον οποίο κατά πληροφορίες Διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο κ. Κοπάσης), δεν έχει ακόμα γεννηθεί ουσιαστικά. Θα χρειαστεί τρεις-τέσσερις μήνες, εφ' όσον το επιτρέψει η γραφειοκρατία αλλά και τα πραγματικά προβλήματα που θα προκύπτουν και από τις συγχωνεύσεις. Επίσης, δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν ο Ο.Α.Κ. πάρει όλα τα έργα που ήδη υλοποιούνται ή δημοπρατούνται ή ξεκινήσει από τις νέες μελέτες. Για να μην μπλέξουν τα …πόδια τους οι υπηρεσίες. Άρα, ο συνδετήριος κόμβος Μουρνιών- Χανίων μπορεί να πέσει και θύμα … «τροχαίου» γραφειοκρατικών διαδρομών διαβούλευσης! Και να καθυστερήσει τόσο ώστε να χρειαζόμαστε πάλι παρατάσεις ισχύος περιβαλλοντικών όρων, επικαιροποιήσεις μελετών, τιμών κλπ.
• Με δεδομένο ότι στο νομό Χανίων είμαστε τόσο ριγμένοι ώστε να υπάρχουν 90 περίπου χιλιόμετρα Β.Ο.Α.Κ., το σύνολο του σχεδόν, για τα οποία δεν υπάρχουν καν μελέτες, δεν είναι δίκαιο να απαιτούμε την ένταξη του συνδετήριου Κόμβου Μουρνιών-Χανίων στο Π.Δ.Ε., εδώ και τώρα;
• Ζητάμε πολλά, απαιτώντας μια ευκαιρία να (μην) πάμε στον …παράδεισο από τροχαίο,
….αλλά στην ώρα μας;
Δημοσιεύτηκε Χ Ν 12-4-13
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου