Πέμπτη, Μαρτίου 07, 2013

Μελετήσαμε τις …μελέτες ;


Εδώ και καιρό «σέρνεται» η αντίδραση των κατοίκων της παλιάς πόλης για την ξαφνική «αιχμαλωσία» τους. Αλήθεια φαντάζεστε να μην μπορείτε να φτάσετε ούτε κοντά στο σπίτι σας άλλες ώρες πλην των ωρών ανεφοδιασμού των καταστημάτων ; Και να είστε άρρωστος, φορτωμένος, να κουβαλάτε τον παππού από τον γιατρό και να μην μπορεί να περπατά, ή να είστε ΑμΕΑ; Έξω και τα ΑΜΕΑ • Και, πριν επιλυθούν αυτά τα ζητήματα, ανακοινώθηκε ξαφνικά από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων(Δ.Λ.Τ.) ότι απαγορεύεται οριστικά και η στάθμευση στο ενετικό λιμάνι. • Η νέα αυτή απόφαση περιλαμβάνει και το εξωπέταγμα κάποιων θέσεων στάθμευσης ΑμΕΑ από την πλατεία Κατεχάκη και άρα την απαγόρευση σταθμευσής τους. Όμως, λέει ΝΑΙ στα αυτοκίνητα των… επισήμων! • Βεβαίως τον τελικό λόγο θα έχει το δημοτικό Συμβούλιο Χανίων. Αλλά είναι γνωστό ότι οι πλειοψηφίες ψηφίζουν συντεταγμένα προειλημμένες αποφάσεις. • Το δικό μας χρέος όμως είναι, να θυμίσουμε ότι ένα, κατ’ εξοχήν, «εργαλείο» το οποίο μας βοηθά να προγραμματίζουμε ενέργειες στην Παλιά Πόλη και να επιλύουμε διαφορές απόψεων είναι η επικαιροποιημένη Μελέτη Ρωμανού-Καλλιγά. Απώτερος στόχος ΕΑΝ… • Μελετώντας τα σχετικά κεφάλαια της μελέτης ,βλέπουμε ότι στηρίζει ιδιαίτερα την κατοικία στην παλιά πόλη. Ότι προτείνει ζώνες χρήσεων γης και ζώνη μικτών χρήσεων. • Ενώ σε ότι αφορά στο σημερινό επίμαχο θέμα της κυκλοφορίας- στάθμευσης προτείνει ένα δίκτυο κυκλοφορίας οχημάτων με «απώτερο στόχο» την οριστική απομάκρυνση της κυκλοφορίας και της επιφανειακής στάθμευσης αυτοκινήτων. Τονίζουμε το επιφανειακής διότι αντίθετα προβλέπει υπόγειους χώρους στάθμευσης στις οχυρώσεις(ανατολικά και δυτικά) και σε ορισμένους προμαχώνες. Οι απαγορεύσεις όμως θα εφαρμοστούν αφού ισχύσουν μακροπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Όπως, «κύκλωμα κυκλοφορίας τροχοφόρων» που συμπληρώνεται από ένα «δευτερεύον δίκτυο οδών περιορισμένης κίνησης». Και ένα δίκτυο πεζοδρόμων. Όλα αυτά ΕΑΝ έχουμε και κυκλοφοριακές μελέτες. • Καθώς, η διάκριση όλων αυτών των δικτύων, ρητά αναφέρεται ότι «θα προκύψει από την κυκλοφοριακή μελέτη της Π Π.Χανίων που θα λαμβάνει υπ' όψη την κυκλοφοριακή μελέτη της Πόλης των Χανίων. Αλλά, έχουμε, τέτοιες μελέτες; • Στα δύο χρόνια της νυν δημοτικής αρχής δεν ακούσαμε να γίνεται καθόλου λόγος για την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του πολεοδομικού συγκροτήματος Χανίων και την σύνταξη ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης για την Παλιά Πόλη (όπως είναι η προεκλογική της δέσμευση και αναγράφεται ρητά στο πρόγραμμα του συνδυασμού της σελίδα 5). • Όπως, επίσης, δεν διαβάσαμε καμία αναφορά στις προτάσεις της μελέτης Ρωμανού –Καλλιγά που αφορούν στο κυκλοφοριακό της ΠΠ Χανίων (την οποία επίσης έχει δεσμευτεί να θεσμοθετήσει σελ 12). • Και κυρίως, δεν είδαμε να υλοποιεί δράσεις που –παράλληλα με την ανάθεση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης- θα προετοιμάσουν την εφικτότητα(έτσι το λέει η μελέτη) εφαρμογής των μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας και επιφανειακής στάθμευσης. • Ως προϋποθέσεις, λοιπόν, εφαρμογής των απαγορεύσεων προβλέπονται μεταξύ άλλων : α)«ένα κύκλωμα μεταφοράς επιβατών μέσα στην ΠΠ προσαρμοσμένο στις ανάγκες του ιστορικού κέντρου (μικρά λεωφορεία), β) ένα δίκτυο χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στα όρια της ΠΠ Χ που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και δευτερευόντως επισκεπτών, γ)την εξέταση της δυνατότητας δημιουργίας χώρων στάθμευσης εντός των τειχών μόνο για την χρήση των κατοίκων της ΠΠ, δ) την εξασφάλιση της δυνατότητας πρόσβασης των οχημάτων ανάγκης στις απαιτούμενες αποστάσεις από τα εξυπηρετούμενα κτήρια». Ερωτήματα • Τα πρώτα, ρητορικά, ερωτήματα επομένως είναι αυτονόητα: 1.Εχουν εξασφαλιστεί οι πιο πάνω προϋποθέσεις; όπως χώροι στάθμευσης(υπόγειοι και όχι μόνο) στα όρια της πόλης ώστε να εφαρμοστούν άμεσα οι απαγορεύσεις ; • 2. Αφού δεν έχει ανατεθεί ειδική κυκλοφοριακή μελέτη για την ΠΠ την οποία ζητά από χρόνια και η Εφορεία Κλασικών αρχαιοτήτων (Μ. Βλαζάκη) αλλά ούτε και έχει επικαιροποιηθεί η κυκλοφοριακή μελέτη Χανίων, ποιος αποφασίζει; • Το γραφείο κυκλοφοριακών θεμάτων του Δήμου Χανίων έχει την επιστημονική στελέχωση και την δυνατότητα να το κάνει για τόσα σοβαρά θέματα (και του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος) για τα οποία ακόμα και οι μελετητές παραπέμπουν σε ειδικούς; Που είναι τα Μίνι μπας ; • 3. Ακόμα κι αν είχαν «ετοιμαστεί» χώροι στάθμευσης στα όρια της ΠΠ, δεν έπρεπε, για να εφαρμοστούν οι απαγορεύσεις να υλοποιηθεί το πρόγραμμα ολοκληρωμένων αστικών αναπλάσεων μέσω των οποίων υπάρχει πρόβλεψη για αγορά δύο πράσινων μίνι λεωφορείων από το 2011 ; • Αποφασίζονται τόσο ζωτικές δράσεις και απαγορεύσεις στην Παλιά Πόλη που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων, των ΑμΕΑ, την επιχειρηματικότητα(παρέμβαση και ΕΒΕΧ) και την κυκλοφορία (τόσο στην Παλιά Πόλη όσο και στην υπόλοιπη με την υπάρχουσα προβληματική κυκλοφορία και στάθμευση), χωρίς μελέτη; • Μελετήσαμε …τις μελέτες ; Δημοσιεύτηκε Χανιώτικα Νέα 7-3-13

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου