Σάββατο, Οκτωβρίου 31, 2020

Οδική ασφάλεια ΒΟΑΚ: (Δια) Φωτίστε μας 2




Πέρυσι σαν σήμερα, με τίτλο «(Δια) φωτίστε μας!» είχα γράψει στα Χ.Ν. ένα άρθρο σχετικά με την οδική ασφάλεια όλης της Κρήτης. Με ιδιαίτερη αναφορά  στο τμήμα Β.Ο.Α.Κ εντός του νομού Χανίων του οποίου η επικινδυνότητα λόγω μη συντήρησής του και από την Περιφέρεια, που είχε την αρμοδιότητα, είναι αποκαρδιωτική.

·         Πολύ σύντομα υπενθυμίζω ότι το άρθρο είχε γραφτεί πέρυσι τον Οκτώβριο με αφορμή μια ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Ηρακλείου ΚΙΝΑΛ κ. Βασίλη Κεγκέρογλου ο οποίος έθετε κυρίως το θέμα οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου  ΒΟΑΚ και ζητούσε την ίδρυση «Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας» μετά από  σύσκεψη και απόφαση των φορέων του Ηρακλείου!  (Δεν φαντάζομαι να ζηλεύετε που στα Χανιά οι θεσμικοί φορείς μας δεν έχουν ασχοληθεί -συλλογικά συσκεπτόμενοι- για την οδική ασφάλεια,για το νέο ΒΟΑΚ και όλα τα υπόλοιπα πολλά προβλήματα του νομού μας ώστε να πιέζουν δημόσια την κάθε κυβέρνηση).

·         Από τις ερωταπαντήσεις και το ρεπορτάζ ειδικά για την οδική ασφάλεια διαπιστώναμε  αυτά που ήταν πέρυσι -και παραμένουν και μέχρι τώρα- ζητούμενα. Δηλαδή:

·         1.Την έλλειψη συλλογικών συσκέψεων και συντονισμού των τοπικών Χανιώτικων θεσμικών φορέων για τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας ώστε να ασκείται δημόσια πίεση στη εκάστοτε κυβέρνηση.

·         2. Ότι ο υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης απάντησε ότι το υπουργείο προχωρά στην κατάρτιση ενός νέου Εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια που θα αφορά στην περίοδο 2021-2030 στο πλαίσιο της επίτευξης του στόχου της ΕΕ να μειωθούν κατά 50% τα ατυχήματα.

·          3. Επίσης είπε ότι «αυτή τη στιγμή τυπικά δεν υπάρχει κάποιο κενό, από τη στιγμή που υπάρχει το στρατηγικό σχέδιο που αφορά τα έτη 2011-2020»!(πόσο μας ωφέλησε στην Κρήτη και στα Χανιά αυτό το σχέδιο; Και τι έκαναν όλες οι κυβερνήσεις για την ασφάλεια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ;)

·         Και βέβαια έχει περάσει ένας χρόνος και δεν μάθαμε για το Εθνικό στρατηγικό σχέδιο που «προχωρά».

·         4. Εντωμεταξύ διαβάσαμε τότε, ότι στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την οδική ασφάλεια δεν συμμετέχει κανένας βουλευτής της Κρήτης!

·         5. Σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει ο ΟΑΚ το 2018 τα μέτρα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι: α) διορθώσεις – συμπληρώσεις σήμανσης-ασφάλισης, αντιολισθηρά οδοστρώματα κυκλοφορίας, κλαδοκοπές, κ.ά. β) αναθεωρήσεις ορίων ταχύτητας κατά τμήματα, γ) διορθώσεις επικλίσεων οδοστρωμάτων, δ) απορροές ομβρίων νερών, ε) αποκαταστάσεις ευστάθειας πρανών κ.α.

·         Το κείμενο αυτό βρίσκεται  στην ηλεκτρονική δ/νση των Χ.Ν. https://www.haniotika-nea.gr/dia-fotiste-mas/ . Μάλιστα θα μπορούσε να αντιγραφεί και να αναδημοσιευθεί  ως είχε. Καθώς όλα εκείνα τα οποία γράφουμε, δυστυχώς ισχύουν.

·        Πλην ενός: Ότι με απόφαση του Υπουργού κ. Καραμανλή, κατόπιν αιτήματος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης(ΟΑΚ),  ο ΟΑΚ ορίζεται ως προϊσταμένη-επιβλέπουσα αρχή του έργου Οδικής Ασφάλειας ΒΟΑΚ. Την είδηση μετά των σχετικών ευχαριστηρίων την διαβάσαμε στα τοπικά ΜΜΕ.

                                                         Σιγή ασυρμάτου

·        Από εκεί και μετά όφειλαν να έχουν ξεκινήσει τα έργα οδικής ασφάλειας από πέρυσι.  Κοντεύει να τελειώσει το 2020 και οι σχετικές  κυβερνητικές ανακοινώσεις έλεγαν ότι ο υπουργός Μεταφορών θα έρθει  πέρυσι τον Οκτώβριο 2019. Μετά ειπώθηκε ότι θάρθει τον Φεβρουάριο 2020. Για να μας πει για το νέο ΒΟΑΚ αλλά και τα έργα ασφάλειας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ. Ο οποίος θα  πρέπει να πορέψει κι εμάς και τους τουρίστες  της Κρήτης για τα επόμενα –τουλάχιστον -5 έως 6 χρόνια.

·         Είμαστε ένα χρόνο μετά. Και ουδέν νεότερον. Και μη μας πουν ότι έπεσε η πανδημία και γι’ αυτό δεν ήρθε ο κ. Καραμανλής. Διότι η πανδημία στην Ελλάδα άρχισε να παίρνει διαστάσεις μετά τον Μάρτιο του 2020. Και φυσικά η πανδημία δεν μπορεί να εμπόδιζε να έχουν κατατεθεί και ανακοινωθεί οι μελέτες και τα σχέδια για νέο ΒΟΑΚ και να αποφασιστεί ο τρόπος χρηματοδότησης. Ούτε εμπόδιζε να προκηρυχτούν τα έργα οδικής ασφάλειας. Ένας τέτοιος ισχυρισμός θα σήμαινε ότι μας «κορόιδεψαν» που πέρυσι τέτοιο καιρό ανακοίνωναν ότι «έρχεται» ο υπουργός να μας ενημερώσει για όλα.

·        Σιγή ασυρμάτου από τότε. Μόνο κάποιες ερωτήσεις γίνονται στην Βουλή χωρίς να μας διαφωτίζουν. Και ο βουλευτής Χανίων κ. Μαν Βολουδάκης καταθέτει προτάσεις στην Βουλή για πηγές χρηματοδότησης του νέου ΒΟΑΚ. Αλλά μελέτες σχεδίων και τρόποι υλοποίησης του νέου ΒΟΑΚ δεν έχουν ανακοινωθεί. Περιμένουμε τον υπουργό.

                                                        Ζητούμενα και τώρα

·        Το ίδιο συμβαίνει και με τα έργο Οδικής ασφάλειας. Καθώς άργησε πολύ η ανάθεση της επίβλεψής τους στον ΟΑΚ. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο ζητούμενο. Μας «καίνε» και άλλες πληροφορίες. Καθώς ακόμα δεν μάθαμε εάν έχουν προκηρυχθεί τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ και κυρίως πότε εγκαθίσταται  και πού ο εργολάβος.

·        Όπως ότι δεν μάθαμε ακόμα  επισήμως  ποιά είναι τα επικίνδυνα σημεία του υφιστάμενου ΒΟΑΚ στα Χανιά, στην Κρήτη και ποιά θα ξεκινήσουν πρώτα. Κάτι είχε γραφτεί για επικίνδυνα σημεία στα Λινοπεράματα – Πέρα Γαλήνοι  ή το τμήμα από το Σεληνάρι ως τη Νεάπολη.

·        Ωραία! Στο νομό Χανίων όμως ποιά είναι; Και πότε θα ξεκινήσουν; Όλα μαζί σε όλη την Κρήτη;  Οι εργολαβίες είναι ανά νομό ή όλες μαζί και επιλέγει τι πρωτοκάνει ο καθένας εργολάβος;

·         Τι είδους παρεμβάσεις θα γίνουν ανά νομό; Στο νομό Χανίων ποιες είναι ; Γίνονται ανισόπεδοι κόμβοι; Προβλέπεται η τοποθέτηση ανακλαστικών σε λωρίδες; Σαν αυτά που ήδη  έχουν κατασκευαστεί σε τμήματα του ΒΟΑΚ εντός του νομού Ηρακλείου από την Περιφέρεια. Η οποία  τα παρουσίαζε ως «συντήρηση». Στα Χανιά βέβαια δεν έχει γίνει καμιά ανάλογη.

·        Δεν  ξέρουμε αν η μελέτη προβλέπει την συντήρηση και λειτουργία των υπαρχόντων πυλώνων φωτισμού  (στα Χανιά  οι περισσότεροι πυλώνες δεν λειτουργούν. Η δικαιολογία ήταν ότι τα καλώδια είναι …ποντικοφαγωμένα. Μας προτιμούν φαίνεται τα ποντίκια)

·         Το σημαντικότερο: εάν προβλέπεται η εγκατάσταση νέων πυλώνων ειδικά στο τμήμα ΒΟΑΚ του νομού Χανίων που είναι – όχι τυχαία- το πλέον ελλειμματικό σε φωτισμό.

·         Ακούγεται, αλλά περιμένουμε να διαψευστεί ή να αιτιολογηθεί ότι τα φώτα είναι …άλλης μελέτης-εργολαβίας, ευαγγέλιο!

·         Μα, βρισκόμαστε στο τέλος του 2020.  Αν πράγματι δεν προβλέπεται η εγκατάσταση νέων πυλώνων φωτισμού τί θα γίνει; Θα βάλουμε …λύχνους  όπως λέει σοφά η περυσινή γελοιογραφία του Χρήστου Πετράκη;  Κοτζάμ επιβλέπουσα αρχή για τα έργα οδικής ασφάλειας, τον ΟΑΚ, έχουμε –στα Χανιά. 

·        (Δια) φωτίστε μας.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου