Παρασκευή, Αυγούστου 07, 2020

Επι-σπεύσατε, λοιπόν!


Φαίνεται να «μυρίζει» μελάνι πιεστηρίου  το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, το ΦΕΚ δηλαδή,  όπου δημοσιεύτηκε ένα πραγματικά καλό νέο για την ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ του ΒΟΑΚ.  Την είδηση διαβάσαμε χθες στα Χανιώτικα Νέα (http://www.haniotika-nea.gr/proistameni-archi-o-o-a-k/). Προϊσταμένη αρχή για την οδική ασφάλεια με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών αναλαμβάνει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. 

·         Λίγες μέρες πριν, στις 30-7-20, είχε δημοσιευθεί επιστολή του προέδρου του ΟΑΚ Λευτέρη Κοπάση προς τον Γ.Γ. υπ. Μεταφορών που ήταν σε γνώση και του υπουργείου που δήλωνε ότι «ο ΟΑΚ έχει την επιχειρησιακή ετοιμότητα  να αναλάβει  με την αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιακών έργων τα έργα ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ επί του ΒΟΑΚ όπως έχουν εξαγγελθεί από το Υπουργείο και είναι ώριμα μελετητικά ώστε να επισπευσθεί η υλοποίησή τους».

·         Σε τί αφορούν τα έργα αυτά; Παραθέτω την είδηση όπως γράφεται στα Χ.Ν.: «Τα έργα αυτά, αφορούν σε αποκατάσταση του οδοστρώματος και σε βελτίωση επ’ αυτού, σε τμήματα τα οποία έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα. Επίσης, αφορούν σε τοποθέτηση σήμανσης, συντήρηση – ανακατασκευή γεφυρών, καθαρισμό τάφρων και απομάκρυνση καταπτώσεων και κλαδιών. Για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν κυρίως σε κατολισθήσεις του 2019, παραμένει η αρμοδιότητα στο υπουργείο.

·         Όπως εξηγεί σε (προ)χθεσινή γραπτή δήλωσή του ο βουλευτής Χανίων Μανούσος Βολουδάκης, «ο σκοπός είναι να γίνει ταχύτερη η υλοποίηση των έργων της οδικής ασφάλειας στο εξής, καθώς ενισχύεται ο ρόλος μιας περιφερειακής αρχής….. Για προφανείς λόγους εξαιρούνται οι συμβάσεις για έργα αποκατάστασης ζημιών του 2019, καθώς αυτά τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει με προϊσταμένη αρχή την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Αλλαγή υπευθύνου σε αυτήν την περίπτωση θα έφερνε αντίθετο αποτέλεσμα, προσθέτοντας διαδικασίες σε έργα που έχουν ήδη καθυστερήσει πολύ».

·         Ας το έχουμε ως κρατούμενο αυτό. Για να ξέρουμε  ποιος τα καθυστερεί. Ειδικά στα Μεγάλα Χωράφια όπου η επικινδυνότητα  κτυπάει κόκκινο καθημερινά.

 

                                      Έχουμε καεί στην κολοκυθιά

·         Ωστόσο και σε άλλα σημεία του ΒΟΑΚ του τμήματος Χανίων τα επικίνδυνα σημεία είναι περισσότερα από  όσα στον υπόλοιπο ΒΟΑΚ. Καθώς η Περιφέρεια Κρήτης όχι απλά συντηρεί εδώ και χρόνια μόνο τα ανατολικά τμήματα αλλά τα αναβαθμίζει κιόλας με νέους κόμβους κλπ. Εμείς, εδώ και χρόνια, δεν φαίνεται να ανήκουμε στην περιφέρεια Κρήτης.

·         Αφήστε που, επίσης, εδώ και χρόνια, είχαμε καεί στην κολοκυθιά  των αρμοδιοτήτων. Ποιός είναι αρμόδιος για τον ΒΟΑΚ; Ποιός είναι αρμόδιος για την οδική ασφάλεια; Ποιός είναι αρμόδιος για τα φώτα του ΒΟΑΚ; Για την συντήρησή του; Υπουργείο Μεταφορών, Περιφέρεια αλλά και ΟΑΚ έψαχναν τις αρμοδιότητές  τους. Ενίοτε και ερίζοντες και γύρω απ αυτές. Ανάλογα. Καταλαβαίνετε το …ψαχνό.  

·         Είχαμε καεί στην κολοκυθιά γράφω πιο πάνω. Και σε ενεστώτα όμως, καιγόμαστε. Ακόμα. Αφού μόλις χθες είχαμε ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων.

·         Αργοπορημένα. Προφανώς. Αφού οι μελέτες υπήρχαν. Και κυρίως, αφού μας είχαν τάξει ότι από πέρυσι τον Οκτώβριο θα ερχόταν στα Χανιά ο υπουργός Μεταφορών κ.

Καραμανλής  να μας πει τι θα γίνει για τον ΒΟΑΚ.

·         Τί θα γίνει με την νέα χάραξη, τον νέο ΒΟΑΚ και τί θα γίνει με την οδική ασφάλεια. Τον υπάρχοντα ΒΟΑΚ. Καθώς ο νυν ΒΟΑΚ, εάν δεν μείνει και …αεί, εάν δηλαδή τελικά ξεκινήσει κάπου το 2022-23, θα χρειαστούν 6-7 χρονάκια να ολοκληρωθεί. Δεν θα χρειαστούν;

·         Εντωμεταξύ, λοιπόν, επείγει, και το γράφουμε και το ζητάμε εδώ και χρόνια όλοι στα Χανιά, ΕΠΕΙΓΕΙ η συντήρηση των επικίνδυνων σημείων, η τοποθέτηση πυλώνων φωτισμού, η λειτουργία των ελάχιστων υπαρχόντων, ο καθαρισμός κλπ κλπ.

·         Δεν αντέχουμε άλλα θύματα. Φυσικά λέμε «ναι» σε νέο ΒΟΑΚ. Η Κρήτη τον δικαιούται καθώς πανελλαδικά είναι η μόνη ριγμένη και μάλιστα όχι μόνο σε επίπεδο σωστού Εθνικού Οδικού άξονα.

·         Αλλά, επειγόμαστε για την συντήρηση, ανακατασκευή, τοποθέτηση φωτισμού στον υπάρχοντα. ΤΩΡΑ.

·         Γι’ αυτό είναι καλό το νέο. Επειδή ο ΟΑΚ, που αναλαμβάνει την οδική ασφάλεια ΒΟΑΚ, είναι ένας οργανισμός που  έχει έδρα του την Κρήτη, τα Χανιά. Μια διοίκηση από όλη την Κρήτη.

·         Και περιμένουμε οι άνθρωποί του, οι περισσότεροι των οποίων είναι τεχνοκράτες και γνωρίζουν τα θέματα, να ΤΡΕΞΟΥΝ την οδική ασφάλεια. Και να μας ενημερώνουν εάν υπάρχουν κωλυσιεργίες ή εάν τεθούν… προσκόμματα! Καταλαβαινόμαστε όλοι, έτσι;

·         Βέβαια δεν ακούσαμε τί γίνεται με χρηματοδότηση. Είναι εξασφαλισμένη; Από πού και πόσο; Τα αμέσως επόμενα βήματα; Δημοπράτηση και λοιπά πόσο χρόνο υπολογίζεται να χρειαστούν. Ποια έργα έχουν προτεραιότητα;

·          Δεν υπάρχει χρόνος πάντως. Το επόμενο βήμα όπως είχε επισημάνει ο Κυριάκος Βασιλομανωλάκης στο άρθρο του χθες θα είναι να τοποθετηθούν μαύρες σημαίες στα σημεία καρμανιόλες.

·         Γι’ αυτό, ενημερώστε μας και

 επι-σπεύσατε

 

 

·         Υ.Γ. Εν τω μεταξύ O OAK με δελτίο τύπου, που εστάλη όταν ήδη είχε ολοκληρωθεί η στήλη, επισημαίνει το γεγονός μιας καλής αρχής συλλογική προσπάθειας και επίσης –μεταξύ άλλων, αναφέρει: « Για την εξέλιξη αυτή, υπήρξε καταλυτική η συνεισφορά της Βουλευτού Χανίων κ. Ντόρας Μπακογιάννη, ενώ ουσιαστικές ήταν ακόμη και οι πρωτοβουλίες του συνόλου του πολιτικού προσωπικού».

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου