Δευτέρα, Δεκεμβρίου 03, 2018

Αναφορά στην πρώτη επίσκεψη της Νταίζης Μαυράκη ως ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ, στα Χανιά




        
Την περασμένη εβδομάδα έφυγε η πρώτη ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ Χανίων Χανιώτισσα Ακρωτηριανή Νταίζη Μαυράκη. Παρουσιαστές, το 1952, ήταν η Μέλινα Μερκούρη ο Γιώργος Παππάς και ο Μίμης Φωτόπουλος. Παρών και ο Κων/νος Μητσοτάκης που ήταν συγγενής της, ο Παπάγος, ο Σοφοκλής Βενιζέλος και άλλοι πολιτικοί. Η Νταίζη -όπως την έλεγαν τότε όλοι- μετά την εκλογή της ήρθε στα Χανιά και έκανε περιοδεία σε πολλά μέρη της Κρήτης.
·         Όταν διάβασα για τον θάνατό της θυμήθηκα ότι μικρό παιδί τότε, άκουγα  συζητήσεις στο σπίτι μας για τον ερχομό της στα Χανιά. Καθώς ο πατέρας μου Πολυχρόνης Σπανουδάκης είχε Πρακτορείο ταξιδίων και  ταξί . Μάλιστα τότε ακριβώς είχε φέρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο μάρκας Craysler   χρώματος σιέλ  που ακόμα ήταν με τα νάιλον στα καθίσματα.
·         Φαίνεται ότι υπήρχε μια πρωτοβουλία υποδοχής της στη Σούδα και είχαν ζητήσει και το νέο αυτοκίνητο του πατέρα μου. Ο οποίος όχι μόνο πήγε  ο ίδιος αλλά ονόμασε  και την Craysler “ΑΚΡΩΤΗΡΙ», όπως ήταν το ψευδώνυμο με το οποίο η Νταίζη είχε λάβει μέρος στο διαγωνισμό και το έθεσε στη διάθεσή της για τις μετακινήσεις της. Τότε τα ιδιωτικά αυτοκίνητα στα Χανιά ήταν ελάχιστα.
·         Η Νταίζη έφθασε στη Σούδα με το ΑΓΓΕΛΙΚΑ Και θυμάμαι ότι επί της υποδοχής (και πιθανότατα ο οργανωτής) ήταν ο γνωστός επιχειρηματίας που ίδρυσε μετά τον Παγκρήτιο Όμιλο βρακοφόρων Κώστας Βενιανάκης (παππούς της@Maria Tzinakiheodorou) άλλοι τοπικοί παράγοντες και βρακοφόροι χορευτές.
·          Η Νταίζη είχε τότε χαρίσει μια φωτογραφία της με ιδιόχειρη αφιέρωση στον πατέρα μου που έγραφε: «Εις τον κ. Σπανουδάκη με τις πιο θερμές ευχαριστίες μου. Νταίζη» Αναζήτησα την φωτογραφία μόλις έμαθα τον θάνατο της και την βρήκα στις οικογενειακές  φωτογραφίες που έχω στο αρχείο μου. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες της Craysler  του πατέρα  αλλά βρήκα μία, μοντέλο 1951 σιέλ  και είναι ακριβώς όπως την έχω «αποθηκεύσει» στις αναμνήσεις μου ως παιδί και την αναρτώ. Κάποιοι παλιοί Χανιώτες ίσως τα θυμούνται όλ’ αυτά. Και πιθανότατα η @Maria Tzinaki-Theodorou να έχει φωτο από τον παππού της ή να της έχει διηγηθεί την ιστορία η μητέρα της  Αδελίνα Βενιανάκη-Τζινάκη. Οπότε μπορεί να συμπληρώσει πληροφορίες. Γιατί κάπως έτσι, με αναμνήσεις, φωτογραφίες του καθενός μας συμπληρώνονται τα πάζλ της δεκαετίας του 50. Μιας δύσκολης κοινωνικο- οικονομικά δεκαετίας.
·         Τα γράφω  αυτά, έτσι σαν μνημόσυνο, για την γλυκειά αύρα, για την χαρά που έδωσε τότε στα Χανιά και στην Ελλάδα η εκλογή της ως πρώτης ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ.  Αλλά και  παρ΄ολίγο «Μις Υφήλιος». Αφού έχασε την εκλογή στην Αμερική για μία μόνο ψήφο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου