Σάββατο, Δεκεμβρίου 01, 2012
Φταίνε οι ...μάγισσες ;
Σήμερα, επέλεξα να… επιστρέψω σε ορισμένα πολύ σημαντικά θέματα. Επειδή, φαίνεται ότι φρέναραν και φρενάρουν λόγω των προσωπικών πολιτικών των πολιτικο-αυτοδιοικητικών αρχόντων μας, διαχρονικά.
• Κάποια άλλα, λόγω των … «παραδοσιακών» μόνιμων αντιδράσεων ομάδων και κάποια άλλα λόγω συμφερόντων που έχουν …καλές διασυνδέσεις με τις τοπικές και κεντρικές εξουσίες.
• Μπορεί, βέβαια, κάποιοι να ασπάζονται την θεωρία «άσ' τους να λένε θα βαρεθούν και θα σταματήσουν». Αλλά, βλέπετε, ο Ραν ταν πλαν της στήλης, ως πανηλίθιος σκύλος… δεν βαριέται.
Ξεκίνησε στην …άλλη Κρήτη
• Από την στήλη αυτή (Χ.Ν. 19-10-12) είχαμε αναφερθεί στην «δέσμευση» του βουλευτή Ηρακλείου της Ν.Δ. κ. Λ. Αυγενάκη προς τουριστικούς φορείς της περιοχής του, ότι ο Β.Ο.Α.Κ θα τελειώσει σε 36 μήνες(Χ.Ν. 15-10-12)
• Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν γνωρίζαμε κι εμείς αυτά τα καλά νέα. Ερευνώντας, στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε, συμπεραίνουμε ότι ο κ. Αυγενάκης μπορεί και να δικαιωθεί, εν μέρει, στις προβλέψεις του.
• Διότι, τμήματα του Β.Ο.Α.Κ, που αφορούν στην υπόλοιπη Κρήτη, έχουν αρχίσει να δημοπρατούνται και να εκτελούνται.
• Αντίθετα για τμήματα του Β.Ο.Α.Κ εντός του νομού Χανίων, δεν υπάρχει εξέλιξη. Αφού μόνο δύο τμήματα σύμφωνα με την Περιφερειακή Eνότητα (Π.Ε.) Χανίων, έχουν προχωρημένη μελέτη.
• Ακόμα και για την σύνδεση αεροδρομίου με λιμάνι Σούδας και Ρέθυμνο (Β.Ο.Α.Κ) δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε. Μόλις τώρα η Π.Ε. Χανίων προσπαθεί να προωθήσει μία μελέτη(ρεπορτάζ στα Χ.Ν.29-11-12 ) που θα παρακάμπτει ένα «επίμαχο» τμήμα ώστε να μην απαιτηθεί το μεγάλο ποσό των 60 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις.
Καπετανάτα και ηγεμονίες
• Εδώ, και χρόνια η στήλη υποστηρίζει ότι φταίει η ασυνεννοησία των τοπικών πολιτικοαυτοδιοικητικών μας: Τα φέουδα-βιλαέτια ή τα «καπετανάτα» τους (όπως είχε «καταγγείλει» –επιτυχημένα- και ο πρώην βουλευτής Χανίων κ. Σ. Μιχελογιάννης).
• Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκης στα δυο χρόνια θητείας του στην αυτοδιοίκηση της Π.Ε Χανίων, διακρίνεται για μια πολιτική χαμηλών τόνων, αλλά εν πολλοίς αποτελεσματική στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που απέμειναν στην Π.Ε. Χωρίς επικοινωνιακές πομφόλυγες και χωρίς προβολή του εγώ. Μάλιστα, έργα που παρέλαβε ώριμα ή αρκετά προχωρημένα δεν επιχείρησε να τα καρπωθεί πολιτικά.
• Τελευταία, λοιπόν, ακούσαμε τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκη, να λέει ότι ο ίδιος δεν θέλει να γίνει ηγεμόνας αλλά να μείνει κάτι στον τόπο. Διότι, για πολλές από τις αστοχίες των στόχων ανάπτυξης των Χανίων, φταίνε οι... ηγεμονίες. Και ότι ήρθε η ώρα να τελειώσουν για να πάει μπροστά ο τόπος. Από μεριάς του, είπε, θα αρχίσει να λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Γιατί δεν πάει άλλο.
• Αφεριμ, λοιπόν, να ακούσομε επιτέλους, ονοματεπώνυμα και διευθύνσεις. Διότι πράγματι, μέσα στη γενική οικονομικοκοινωνική κρίση, δεν μπορεί να συνεχίζονται οι αστοχίες που τροχοπεδούν την τοπική μας ανάπτυξη.
Παγωμένη
• Να μάθουμε, π.χ. γιατί έχει παγώσει η λειτουργία της(θνησιγενούς όπως αποδείχτηκε) «ΚΡΗΤΗ ΑΕ» που με τυμπανοκρουσίες είχε αναγγελθεί ότι θα εδρεύει στα Χανιά.
• Να μάθουμε ποιοί και γιατί τροχοπέδησαν την λειτουργία της (μήπως μαχόμενοι, άλλοι για το πάπλωμα του ελέγχου του Διοικητικού της Συμβουλίου και άλλοι για την διαχείριση έργων προϋπολογισμού πολλών εκατομμυρίων ευρώ;).
• Να μάθουμε, γιατί η ΚΡΗΤΗ Α.Ε. απογυμνώθηκε από όλες τις ζωτικές για την λειτουργία και βιωσιμότητά της αρμοδιότητες. Αφού π.χ. η ΕΥΔΕ Β.Ο.Α.Κ διατηρούσε τις αρμοδιότητες που δήθεν θα είχε η ΚΡΗΤΗ ΑΕ.
• Στο τελικό σημερινό «μόρφωμα», (όπως έχει χαρακτηρίσει ο κ. Απ. Βουλγαράκης την σημερινή «ΚΡΗΤΗ Α.Ε») δεν δόθηκε ούτε η προϋπολογισθείσα αρχική χρηματοδότηση. Γιατί όμως υπάρχει ... σιωπητήριο για την τύχη της (Χανιώτες δεν είναι οι διορισμένοι στο «οιωνεί» στο Δ.Σ;) Και -επιτέλους- έχει καταργηθεί το Δ.Σ ή όχι; Και αν όχι τι είδους λειτουργία έχει; Εχει στελέχη; Καταβάλει μισθούς; Με τι ασχολείται;
ΟΑΔΥΚ;
• Επίσης να μάθουμε τι γίνεται με τις πολιτικές για τον ΟΑΔΥΚ. Θα συγχωνευθεί ή όχι με ΟΑΝΑΚ και άλλο οργανισμό; Κάποιο συναντιούνται και συζητούν το θέμα. Τι συζητούν; Πού θα είναι η έδρα; Θα ενισχυθούν οι αρμοδιότητές του ΟΑΔΥΚ; Αποτελούν «ταμπού» οι σχεδιασμοί που αφορούν στην επιβίωση ή συγχώνευσή τους; Πόσους μήνες ακόμα θα παρατείνεται η αβεβαιότητα για το μέλλον του/τους; Βοηθά αυτό στην χάραξη αναπτυξιακών στόχων;
Γιατί ;
• Η τοπική κοινωνία των Χανίων δεν δικαιούται να πληροφορηθεί τι γίνεται και κολλούν σημαντικά έργα στους δήμους και το νομό;
• Π.χ., γιατί δεν μπορεί να συμφωνήσουμε για την παράκαμψη σύνδεσης του αεροδρομίου μας με Β.Ο.Α.Κ, τουλάχιστον τώρα ;
• Γιατί δεν μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος συνεννόησης για μια σειρά αιτημάτων όπως το στρατόπεδο Μαρκοπούλου ( χρήσεις), το παλιό νοσοκομείο Χανίων, η μεταστέγαση υπηρεσιών του δήμου, η αξιοποίηση υπαρχόντων κτιρίων;
• Η προβληματική δημοτική οδοποιία του Καλλικρατικού δήμου Χανίων δεν πρέπει να προταχθεί ; Η πλατεία 1866 ; Το κυκλοφοριακό στην πόλη και στην παλιά πόλη; Μια σειρά αθλητικών, πολιτιστικών και κοινωνικών δομών δεν πρέπει να ιεραρχούνται με γνώμονα τις σημερινές συνθήκες; Γιατί να μην στηρίζουμε ΟΛΟΙ -την ρεαλιστική και ωφέλιμη για την τοπική τουριστική ανάπτυξη- πρόταση του Λιμενικού Ταμείου Χανίων για μετατροπή του σε Α.Ε. Δυτικής Κρήτης; Η μόνη πρόταση που μπορεί να έχει κάποια τύχη;
• Κανείς δεν δικαιούται, σήμερα, να σιωπά. Ούτε να επικαλείται πλέον «ανάληψη της πολιτικής ευθύνης». Αφού η «ευθύνη» θα βαρύνει, «αυτομάτως» πλέον, εμάς τους δημότες. Διότι, σύμφωνα με τις ρήτρες του νέου μνημονίου, κάθε υπέρβαση στους προϋπολογισμούς των δήμων (δηλαδή ανεπαρκής διαχείριση της αυτοδιοικητικής αρχής) θα οδηγεί σε τιμωρία των… δημοτών!! Με…αύξηση των δημοτικών τελών.
• Δεν είναι πλέον ώρα να εγκαταλείψουν οι όποιοι (ντόπιοι και εθνικοί μάγοι) το κυνήγι των …άλλων «μαγισσών», στο χρονοντούλαπο των –αλήστου μνήμης- κομματικών και πολιτικών μιας μεταπολίτευσης που μας πλήγωσε και μας πληγώνει, κοινωνικά και οικονομικά;
• Ως πότε ;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου