Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 12, 2012
Με το ...μαλακό!
Σήμανε τις προάλλες το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς. Καλή χρονιά λοιπόν στα παιδιά και τα εγγόνια μας. Η συγκίνηση όμως είναι μεγαλύτερη για τα πρωτάκια των πρωτακιών : Τα προνήπια και τα νήπια και σε μεγάλο βαθμό και τα πρωτάκια της πρώτης του δημοτικού. Όσα ουσιαστικά αφήνουν για πρώτη φορά την αγκαλιά του σπιτιού, της μαμάς του μπαμπά των παππούδων και γιαγιάδων και συναντιώνται με την κοινωνία του σχολείου κατ' αρχήν αλλά –σε μικρογραφία- και την ίδια την κοινωνία της πόλης, της χώρας και –ευρύτερα- του κόσμου. Καλή χρονιά και στην συνονόματη εγγονή μου, την Αθηνά. Στα προνήπια κι αυτή.
------------------------------
• Ευχή μας (αλλά και προσωπική πίστη) οι γενιές των παιδιών και εγγονιών μας να ζήσουν σε μια πόλη , σε μια χώρα, σε ένα κόσμο όπου η ΑΓΑΠΗ, η αλληλεγγύη, και η ειρήνη στις καρδιές και στις δομές τους θα τους επιτρέψει να ζήσουν με ανώτερες πνευματικές και ηθικές αξίες .
• Αυτή είναι η σημερινή δική μας ΕΥΘΥΝΗ. Δασκάλων όλων των βαθμίδων, οικογενειών και κοινωνίας. Με νύχια και με δόντια-σ αυτήν την πολιτισμική κρίση που βιώνουμε- να κρατήσουμε ότι καλό υπάρχει και να εξοβελίσουμε τα κακά. Συνετά και χωρίς βία όμως. Η χώρα (και ο κόσμος) μπορεί να πάει καλύτερα. Αρκεί να καταλάβουμε ότι ΤΩΡΑ που όλα έχουν αλλάξει οφείλουμε να αλλάξουμε κι εμείς (παντού) ώστε να προοπτική . Και μας και για τα παιδιά και εγγόνια μας.
Ήδη καθυστερημένοι
• Σχετικό με τα παραπάνω που πρέπει να μπει σε προβληματισμό. Τόσο στις οικογένειες και τα σχολεία όσο και στην κοινωνία.
• Όπως σημειώνουν και τα Χανιώτικα Νέα (12-9-12 σελ 17) με τίτλο « ΟΝ-LINE από το νηπιαγωγείο» και υπότιτλο « Αναγκαία η ασφαλής περιήγηση στο Διαδίκτυο», βάσει σχετικής πανελλήνιας έρευνας, «ένα έως δύο στα 10 παιδιά, σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της Ελλάδας, έχει προφίλ σε κάποιον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης». Ακολουθούν και στοιχεία για κινητά κλπ.
• Οι γενιές αυτές, δηλαδή, εκ των πραγμάτων παίρνουν «γνώση» για το παγκόσμιο γίγνεσθαι με τρόπο θάλεγα «επιθετικό». Με ότι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται.
• Θα ασχοληθούμε(ήδη καθυστερημένα) με αυτό το πολύ σημαντικό θέμα και ως οικογένεια, σχολείο και πόλεις;
• Θα καθοδηγηθούμε ώστε να τα καθοδηγήσουμε ; Υπάρχουν πλέον πολλές και πολύ δραστήριες συλλογικότητες(τις θεωρούμε αποτελεσματικότερες του απόντος σε καίρια δήμου Χανίων για να αναφερθούμε στην «αυλή» μας) που θα μπορούν να διοργανώσουν τέτοιες ενημερωτικές συνάξεις. Προτείνουμε να το κάνουν.
Προηγείται το …γήπεδο
• Σχετικότατο, επίσης, οι διαπιστούμενες ελλείψεις -με το καλημέρα- σε πολλούς τομείς της εκπαίδευσης.
• Ένας απ' αυτούς οι…τουαλέτες. Γνωστό το θέμα και η άθλια εικόνα τους. Αλλά όταν πρόκειται για προνήπια-νήπια, πρωτάκια είναι προφανές ότι πρέπει κάτι να γίνει.
• Αναφέρομαι, κατ' αρχήν, σε συγκεκριμένο σχολείο(9ο ) αλλά πληροφορούμαι ότι και σε άλλα σχολεία υπάρχουν παρόμοιες (και άλλες πολλές βέβαια) ανάγκες.
• Για το συγκεκριμένο σχολείο γνωρίζω ότι υπάρχει πολύ καλή κινητοποίηση τόσο από τον αρμόδιο μηχανικό όσο και από τον σύλλογο γονέων. (Οι σύλλογοι γονέων-όπως φαίνεται- φέτος θα βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για την κάποτε δωρεάν παιδεία των παιδιών τους).
• Ποιός είναι αρμόδιος; Ο δήμος Χανίων. Όμως, έχει ήδη ανακοινώσει ότι το κράτος δεν του στέλνει λεφτά για τα σχολεία Και ότι η δόση που αναμένεται είναι πολύ μικρή .
• Ενοχλεί όμως η προτεραιότητα, η ιεράρχηση και η «δικαιολογία» ότι ένας από τους κυριότερους λόγους που δεν φτιάχτηκαν οι συγκεκριμένες τουαλέτες σε υπάρχοντα χώρο είναι ότι οι υδραυλικοί του δήμου (Και όχι μόνο αφού άπαντες με αυτό απ ασχολούνται ) είχαν διατεθεί για να τελειώσει το ….γήπεδο Περιβολίων.
Ιεράρχηση-προτεραιότητες
• Αφορμή η ενδεικτική πιο πάνω αναφορά για να καταλήξουμε στα αυτονόητα. Ότι, δηλαδή, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών ο δήμος Χανίων (και άλλοι φυσικά) οφείλουν να συναντηθούν με όλες τις παρατάξεις και να ιεραρχήσουν την ικανοποίηση των αναγκών σε έργα και δράσεις του δήμου Χανίων.
• Όταν δεν έχεις λεφτά στο νοικοκυριό σου δεν αγοράζεις «ραπανάκια» για την όρεξη.
• Κάθεσαι και καταγράφεις, συζητάς και αποφασίζεις (στο δημοτικό συμβούλιο) τί ανάγκες υπάρχουν, πόσα λεφτά έχεις και πού τα διαθέτεις κατά προτεραιότητα.
• Δεν μπορούμε να λέμε στο κράτος ότι δεν έχει πρώτη προτεραιότητα την παιδεία όταν η τοπική αυτοδιοίκηση-υποτίθεται κοντά στον πολίτη-κάνει το ίδιο.
• Υπάρχουν ένα σωρό παραδείγματα όπου ο δήμος Χανίων κάνει ή έχει ανακοινώσει ότι θα κάνει δράσεις, δομές, έργα με ίδιους πόρους (τα λεφτά που πληρώνουμε εμείς δηλαδή) .
• Γιατί δεν μπορεί κατά προτεραιότητα να τα διαθέσει στην παιδεία και σε κοινωνικές ανάγκες ;
Με το …μαλακό
• Αλλά θα έχουμε την ευκαιρία να τα «ξαναπούμε». Τακτικά, τακτικότερα πλέον από τούτη τη γνωστή στήλη που –ως γνωστόν επίσης- γράφεται από την …συλλογικότητα μιας φάρμας ζωακιών. Με επιφανέστερους την Ντόλυ το αλογάκι και τον «πανηλίθιο» σκύλο μας τον Ραν ταν πλαν.
• Ο οποίος ,να σας εξομολογηθώ, επέμενε σήμερα να ξεκινήσουμε σαν τα πρωτάκια:
• Με το…. μαλακό!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου