Παρασκευή, Μαΐου 14, 2010

ΑΝ και μόνο ΑΝ

«….ΑΝ μπορείς στην τρικυμία να κρατήσεις ψυχραιμία…/ αν στα ψέματα των άλλων δεν λες ψέματα κι εσύ…» Ρ. Κίπλιγκ



«ΑΝ και μόνο ΑΝ φροντίσετε να δημιουργηθεί ισχυρό αίσθημα ευθύνης και δικαίου, αρχής γενομένης από την κυβέρνηση και τους βουλευτές. ΑΝ και μόνο ΑΝ, σχεδιάσετε και υλοποιήσετε άμεσα αναπτυξιακά μέτρα που να στοχεύουν σε συγκεκριμένους τομείς εθνικής σημασίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. ΑΝ και μόνο ΑΝ, στηρίξετε την έρευνα και τη μεταφορά τεχνογνωσίας στην κοινωνία. ΑΝ και μόνο ΑΝ, αποφασίζετε για τα πανεπιστήμια με ακαδημαϊκά και όχι με κομματικά κριτήρια. ΑΝ και μόνο ΑΝ προωθήσετε την αξιοκρατία δίνοντας ελπίδα και κίνητρο στους νέους να παραμείνουν στη χώρα… εκφράζουμε τη στήριξη μας στα σκληρά κυβερνητικά μέτρα…»
-------------
• Έτσι καταλήγει η σκληρή επιστολή-παρέμβαση 16 καθηγητών του τμήματος ΗΜΜΥ (Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) του Πολυτεχνείου Κρήτης προς την υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου και τους βουλευτές Χανίων, την οποία κοινοποίησαν και σε εφημερίδες Αθηνών και τα «Χανιώτικα Νέα» που την δημοσίευσαν την περασμένη Δευτέρα 10-5.

Φταίνε όλοι

• Εισαγωγικά οι 16 Πανεπιστημιακοί αναφέρονται αναλυτικά στην τραγική κατάσταση που έχει φέρει την χώρα η παθογένεια της μεταπολιτευτικής Ελλάδας και μιλoύν για ευθύνες κυβερνώντων αλλά και κυβερνωμένων.
• Αναφέρονται στα γεγονότα των 4 νεκρών που κάηκαν γράφοντας «Αντίθετα από ό,τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια αλλά, ίσως, όχι τόσο έντονα προβλήματα, όπου οι ηγέτες των μεγάλων κομμάτων βρήκαν κοινή βάση συζήτησης και κατέληξαν σε συμφωνία (π.χ. Πορτογαλία), οι πολιτικοί μας, ιδιαίτερα των δύο μεγάλων κομμάτων, αλληλοκατηγορούνται σαν να έφταιξε μόνο η μία παράταξη για την κατάντια της χώρας. Τόση υποκρισία... Έπρεπε να θρηνήσουμε νεκρούς για να αποφασίσουν να συνυπάρξουν γύρω από ένα τραπέζι, με εξαιρετικά αμφίβολα αποτελέσματα...»

Κι όμως συνεχίζετε


• Κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα των ΑΕΙ –ΤΕΙ. Και γράφουν –μεταξύ άλλων –χαρακτηριστικά : α) Διατηρείτε τους κομματικούς στρατούς σας στα πανεπιστήμια, οι οποίοι περιοδικά τα καταλύουν και ενίοτε τα διαλύουν. β) Δεν προσπαθείτε να περιορίσετε την διαπλοκή στα πανεπιστήμια, διατηρώντας τη διάταξη –παγκόσμια αρνητική πρωτοτυπία- σύμφωνα με την οποία, για την ανάδειξη των διοικητικών οργάνων, η ψήφος ενός ή ελαχίστων φοιτητών ισοδυναμεί με το 80% αυτής όλων των καθηγητών. γ) ιδρύετε νέα τμήματα με σκεπτικό στρεβλής τοπικής οικονομικής «ανάπτυξης» χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, δ) «στριμώχνετε» στα πανεπιστήμια περίπου διπλάσιο αριθμό φοιτητών από αυτούς που μπορούν να εκπαιδεύσουν ε) δεν θέτετε σχεδόν κανένα κάτω όριο στην προσπάθεια που θα πρέπει να καταβάλουν οι υποψήφιοι για να εισαχθούν και σχεδόν κανένα άνω όριο στη διάρκεια φοίτησης, στ) σχεδιάζετε να συγχωνεύσετε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο ζ) δεν κάνετε καμία προσπάθεια να δημιουργήσετε νησίδες αριστείας η) δεν έχετε κανένα όραμα για την έρευνα.

Παθογένειες

• Επιστολή παρέμβαση 16 καθηγητών. Που μας θέτει όλους ενώπιον των ευθυνών μας. Την κυβέρνηση, την αντιπολίτευση - σύσσωμη (αφού όλοι βολεύονται με την κομματικοπαθογένεια του συστήματος σε όλους τους χώρους δουλειάς και κοινωνικής δράσης) και βέβαια και εμάς τους πολίτες.
• Αφού κι εμείς οι πολίτες δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών. Και ψηφίζουμε εκεί που στα καφενεία και στις παρέες «φτύνουμε» και λίγο-πολύ βολευτήκαμε από την διαφθορά και την διαπλοκή. Και το κακό είναι ότι συνεχίζουμε και τώρα αμετ-ανόητοι. Και αυτό το επισημαίνουν όσο πιο «κομψά» μπορούν.
• Παρένθεση (άσχετη με την επιστολή αλλά σχετική με την υπάρχουσα κοινωνική σύγχυση). Άκουσα και μεταφέρω τον εξής προβληματισμό- αντίδραση νέων ανένταχτων ανθρώπων: Αλήθεια, εάν αντί για τους 4 εργαζόμενους νεκρούς, που έχουν ήδη ξεχαστεί από τα ΜΜΕ, είχαν καεί 4 κουκουλοφόροι ή 4 διαδηλωτές, ποια θα ήταν η αντίδραση όσων κόπτονται για δήθεν ελευθερία και δημοκρατία; Και εννοούν να περνά η δική τους μειοψηφική άποψη; Μήπως θα καιγόταν ακόμα η Αθήνα και όχι μόνο; Και τι θα γίνει εάν σε μια τέτοια περίπτωση, κάποιος χαροκαμένος συγγενής στηθεί στο πλάι μιας πορείας και αρχίσει να πυροβολεί επί δικαίων και αδίκων; Κουκουλοφόρων και μη; Μήπως φταίμε κι εμείς με την ανοχή μας; Κλείνει η παρένθεση.

Αριστεία, έρευνα, όραμα

• Κι επειδή από παιδείας άρξασθαι για να διορθωθούν οι πολλές παθογένειες του μεταπολιτευτικού μας πολιτικο-κοινωνικού συστήματος, οι 16 καθηγητές του ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης, επικεντρώνουν με αγωνία (ως έχοντες υποχρέωση) στα πολλά δεινά που προκύπτουν από την κατάσταση στον ακαδημαϊκό χώρο. Όπου σε λίγο η κατάσταση δεν θα είναι αναστρέψιμη. Διότι ο δήθεν συναγωνισμός όλων των κομμάτων σε λαϊκίστικα αιτήματα, εξαντλείται στην μέριμνα διατήρησης της ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ στο χώρο –όπως με τόλμη και παρρησία γράφουν οι καθηγητές.
• Και επειδή κανείς μας δεν είναι (δεν δικαιούται πάντως να είναι) ανυποψίαστος, καταλαβαίνουμε ότι η ποικιλότροπή διαπλοκή στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα έχει να κάνει με τους «κομματικούς στρατούς» με διατάξεις που διαιωνίζουν την αναρχία στην διοίκηση των πανεπιστημίων, με διατάξεις και νόμους ψηφοθηρικούς που δεν έχουν καμιά πρόβλεψη κανένα ΟΡΑΜΑ για αξιοκρατία, αριστεία, έρευνα.
• Παρένθεση και πάλι. Πρώτη σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου και ασφάλειας οχημάτων η ομάδα του Πολυτεχνείου του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης. Έρευνα κάνουν και θαυματουργούν. Έρευνα με χίλια εμπόδια οικονομικά και… «ιδεολογικά»! Τι να περιμένει μια χώρα που δεν «θέλει» να προάγει την έρευνα; Κλείνει η παρένθεση.

Μας δίνουν ΦΩΝΗ

• Πολλοί από τους υπογράφοντες την επιστολή καθηγητές είναι και Κρητικοί, Χανιώτες, παλιννοστήσαντες από το εξωτερικό. Πολλοί εξ’ αυτών, μαζί και με άλλους καθηγητές άλλων τμημάτων του Πολυτεχνείου μας αποτελούν ΟΝΟΜΑΤΑ στον χώρο τους διεθνώς και συμβάλλουν στην καταξίωσή του.
• Ζητούμενο δεν λέμε ότι είναι η παρέμβαση της πνευματικής και ακαδημαϊκής ηγεσίας του τόπου; Δεν τους ψέγουμε γιατί δεν μιλούν;
• Και τώρα που μίλησαν, τι κάνουν τα υπόλοιπα ΜΜΕ; Κεντρικά και τοπικά;
• Η κυβέρνηση, οι τοπικοί βουλευτές; Η τοπική μας κοινωνία –τουλάχιστον- μέσω των φορέων της, γιατί δεν παίρνει θέση;
• Ζητούμε να παρεμβαίνουν οι ακαδημαϊκοί και όταν το κάνουν πώς αντιδρούμε;
• Οι καθηγητές του Πολυτεχνείου πήραν θέση -είναι φανερό- από ΑΓΑΠΗ. Αγάπη και αγωνία για τον τόπο, τους φοιτητές, τα πανεπιστήμια, το ΜΕΛΛΟΝ όλων μας. Πήραν θέση εκ-παιδευτική.
• Και, όπως ο Ρ. Κίπλιγκ στο περίφημο εκ-παιδευτικό του ποίημα ΑΝ επισημαίνουν με ΕΥΘΥΝΗ ότι Μόνο ΑΝ γίνουν όλα τα παραπάνω στηρίζουν τα σκληρά μέτρα της κυβέρνησης.
• Και δίνουν φωνή σε όλους μας, που πιστεύουμε και ζητούμε να ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΛΑ για να μη βουλιάξουμε.Εμείς τι κάνουμε;

Συστρατευόμαστε; Και πώς το εκφράζουμε;
Χανιώτικα Νέα 14-5-10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου