Πέμπτη, Αυγούστου 28, 2014

Κινδυνεύει ο κόμβος Μουρνιών;



                             
    

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το τυπογραφικό μελάνι των χθεσινών Χανιώτικων Νέων από το σχόλιο της στήλης για τον Βόρειο Οδικό άξονα( Β.Ο.ΑΚ.) και κατέφθασε δελτίο τύπου του βουλευτή Χανίων κ. Κυρ. Βιρβιδάκη με ερώτηση  του προς τους  Υπουργούς Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.
Θέμα  ;  «Κατασκευή των έργων σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών του ΒΟΑΚ με την πόλη των Χανίων». Πιο αναλυτικά, αναφέρεται στις αποφάσεις των υπουργών για ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων ενδύσεων(Π.Δ.Ε) και στην δημοπράτησή του τον περασμένο Μάϊο.                                            
                                                     Μοναδική
·         Δηλαδή, λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές. Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον καχύποπτο Ραν ταν πλαν. Που θυμάται ότι η απερχόμενη δημοτική αρχή Χανίων είχε επιχειρήσει να «καρπωθεί» την δημοπράτηση με το γνωστό  μόττο των πολιτικών «κατόπιν ενεργειών μου».                                                                          Επί της ουσίας πάντως, κι επειδή τον τόπο τον ενδιαφέρει  να γίνει το έργο και όχι ποιός είναι ο  δήθεν «νονός» του, ανατρέξαμε στα κιτάπια του αρχείου μας και είδαμε ότι όλη την περασμένη τετραετία ο ανιπεριφερειάρχης κ. Απ. Βουλγαράκης ζητούσε με σωρεία επιστολών προς τους τρεις-τότε- υπουργούς Ανάπτυξης  (Χατζηδάκη-Καλογιάννη-Βιρβιδάκη) την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ή στο Π.Δ.Ε.
·         Μάλιστα, σε μια επιστολή με ημερομηνία 26-3-13, ο κ. Βουλγαράκης επεσήμαινε ότι τα Χανιά είναι η μόνη  ελληνική πόλη-πρωτεύουσα νομού που δεν είναι συνδεδεμένη με τον εθνικό δρόμο.
·         Οι απαντήσεις τότε ήταν ασαφείς. Μιλούσαν για «υπερδέσμευση» του προγράμματος προσπελασιμότητας του ΕΣΠΑ και αδυναμία του Π.Δ.Ε.
·         Η συνέχεια, δείχνει πόσο δίκιο έχουμε όσοι εδώ και χρόνια φωνάζουμε ότι το θέμα ένταξης έργων και χρηματοδότησης μελετών, τόσο για τον θρυλικό πλέον Β.Ο.Α.(Κ ) –φίδι που μας«τρώει» με τα πολλά δυστυχήματα- όσο και άλλων έργων (στα ριγμένα πάντα Χανιά), είναι πολιτικό.
                                        Νάτα, νάτα !
·         Ποιά συνέχεια; Μα η ένταξη του έργου στο ΠΔΕ ώστε να μας πουν προεκλογικά - η κυβέρνηση και οι  πολιτικοαυτοδιοικητικοί μας τοπικοί άρχοντες- ότι «να βρε παιδί μου, τον εντάξαμε και τον δημοπρατήσαμε τον κόμβο».
·         Όμως, η ερώτηση του βουλευτή Χανίων κ. Κυρ Βιρβιδάκη,  δείχνει σαν κάτι να «ψυλλιάζεται», κάτι να τον ανησυχεί ή κάτι να προσπαθεί να μας πει, ρωτώντας :‘‘Σε τι στάδιο βρίσκεται το έργο, εάν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότησή του από το Π.Δ.Ε. ή πρόκειται να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και αν ναι πότε και με ποια διαδικασία;’’
·         Νάτα, νάτα!! αναφώνησε ο Ραν ταν πλαν εν μέσω της πνιγηρής ζέστης που του «έκαιγε» τον ήδη καμένο του εγκέφαλο.
·          Τι θέλει να πει ο ποιητής- ερωτών βουλευτής; Ξέρει κάτι που δεν το ξέρουμε; Αν ξέρει,  γιατί δεν μας το λέει-έστω στ΄αυτί ; Κι εμείς …ξιά μας. Το κατά δύναμη …βούκινο πίεσης, θα το κάνουμε .
·          Η μήπως μας το λέει εμμέσως πλην σαφώς ; Σε τι στάδιο βρίσκεται το έργο, λοιπόν; Ο Ραν ταν πλαν τό’ ψαξε  εδώ και εκεί. Σχεδόν 4 μήνες μετά την δημοπράτηση ουδέν νεότερον. Ησυχία απραξίας, τέλματος.
·         Λέτε  να πάει να μας την κάνει η κυβέρνηση με ελαφρά πηδηματάκια, του τύπου «ξέρετε, ναι μεν το εντάξαμε στο ΠΔΕ αλλά δεν έχουμε λεφτά»;
·         Διότι, όπως μας εξήγησε και υψηλόβαθμο στέλεχος οργανισμού, το ΠΔΕ έχει μεν προϋπολογισμό για διάφορους τομείς, αλλά δεν έχει …χρήμα.  Εικονικές φαίνεται ότι είναι οι πιστώσεις.
                                   Εγρήγορση-κινητοποίηση
·         Είναι γνωστό,  ότι οι τρίπλες- δίπλες των πολιτικών είναι πολλές.
·         Μία τέτοια, είναι και το γεγονός ότι ναι μεν το ΠΔΕ δεν έχει λεφτά (και εν γνώσει τους το ενέταξαν εκεί), όμως μία συνηθισμένη πρακτική (λέει το ίδιο υψηλόβαθμο στέλεχος), είναι να μεταφέρονται –και μάλιστα κατά προτεραιότητα-έργα από το ΠΔΕ  στο ΕΣΠΑ. Στο σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης, πλέον (ΣΕΣ). Το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση.
·         Άρα, και ο «ποιητής», ερωτών βουλευτής Χανίων κ. Βιρβιδάκης  και απαξάπαντες, πρέπει να πιέζουμε πολιτικά από ΤΩΡΑ.
·         Και για τον συγκεκριμένο κόμβο Μουρνιών και για άλλα έργα ώριμα όπως το τμήμα ΒΟΑΚ, Καλύβες -Αγιοι Πάντες που είναι το μόνο πανέτοιμο στο όρια του νομού να ενταχθεί άμεσα στο ΣΕΣ. Και φυσικά να ενταχθούν κατά προτεραιότητα και οι μελέτες που λέγαμε και χθες.
·         Εγρήγορση, πίεση, κινητοποίηση…Και τανάπαλιν. Και τανάπαλιν…
Καταϊδρωσα…. στον καναπέ!







                         
                            

Τετάρτη, Αυγούστου 27, 2014

Θα το κάνουμε ;





                        

«Ο δρόμος που έβλεπε τα ΕΣΠΑ να περνούν» ήταν ο εύστοχος τίτλος του άρθρου-σχολίου του Δημήτρη Μαριδάκη στα Χανιώτικα Νέα.

Με αφορμή ρεπορτάζ του ίδιου από την συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) την περασμένη εβδομάδα με θέμα τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα Κρήτης(Β.Ο.Α.Κ.- Ν.Ο.Α.Κ)

                              
                             Ψίχουλα                                              
·         Με άλλα λόγια, εδώ ήλθαμε. Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Το βλέπουμε εδώ και τριάντα χρόνια.
·         Ο ΟΑΚ  έδωσε στοιχεία για τα έργα, τις μελέτες και την απαιτούμενη συνολική χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ και  Ν.Ο.Α.Κ.                                                          
·         Συνολικά φαίνεται να απαιτούνται  2 δις ευρώ περίπου ώστε να έχουμε ολοκληρωμένο Β.Ο.Α.Κ μέχρι το 2020!!!  Ενώ ο Ν.Ο.Α.Κ πάει για μία δεκαπενταετία από τώρα.!
·         Αντ’ αυτών το υπουργείο Υποδομών προϋπολογίζει –μέχρι στιγμής-   το… ιλιγγιώδες ποσόν των 162 εκατ. ευρώ  από το νέο ΕΣΠΑ- Σ.Ε.Σ. (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης).

                                                            Ριγμένα τα Χανιά
                                             

·         Να μιλήσουμε όμως και για το «σπίτι» μας. Δηλαδή τα Χανιά, που όπως γράφουμε εδώ και χρόνια, είναι πολύ περισσότερο ριγμένα σε ότι αφορά τα κατασκευασμένα έργα σε χιλιόμετρα του Β.Ο.Α.Κ στα όρια του νομού. Αλλά και τις υπάρχουσες μελέτες.
·         Σύμφωνα με υπολογισμούς στοιχείων που δημοσίευσε η στήλη στα Χ.Ν. στις 8-2-13 και 12-4-13, στο νομό Χανίων έχουν συνολικά αναβαθμιστεί ή κατασκευαστεί μόνο το 13% των έργων υποδομής του Β.Ο.Α.Κ. Ενώ, με πληθυσμιακά και άλλα κριτήρια, η αναλογία για το νομό έπρεπε να είναι τουλάχιστον 27% !
·         Από το σύνολο μελετών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για όλη την Κρήτη και αφορά σε 4 ή 2 λωρίδες κυκλοφορίας του Β.Ο.Α.Κ., στον νομό Χανίων αντιστοιχεί μόνο στο 16%!!!
·          Υπάρχουν κι άλλα στοιχεία  που ήδη έχουν δημοσιευθεί αλλά δεν είναι το θέμα μας σήμερα.
                  
                                   
                                         Παγκρήτια πίεση

·          Το θέμα Β.Ο.Α.Κ.  ήταν και είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Η ένταξη γινόταν και γίνεται-δυστυχώς- με πολιτική απόφαση. Κατόπιν πολιτικής πίεσης.
·         Να ενώσουμε, λοιπόν, τις δυνάμεις μας για να ασκήσουμε πολιτική πίεση όλοι μαζί οι Κρητικοί, μας λέει πλέον και ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ.  Στ. Αρναουτάκης.(Χ.Ν.23-8-14). Σωστά.
·          Αλλά για να τα λέμε όλα.  Αργήσαμε να ζητάμε παγκρήτια πολιτική πίεση.
·          Μέχρι σήμερα κάθε νομός πίεζε για τα έργα στα δικά του όρια. Και το Ηράκλειο  -πώς να το πούμε κομψά να μην  υποδαυλίζουμε αντιπαλότητες  –πίεζε …αποτελεσματικότερα!

                                        Προτεραιότητες

·         Και αυτό, το κατάγγειλε  (εμμέσως) και επίσημα στην Βουλή ο ίδιος ο υπουργός  κ. Χρυσοχοϊδης. Όταν, τον Μάρτιο του 2014, απαντώντας σε παρέμβαση του προεδρεύοντος της Βουλής, βουλευτή Χανίων κ. Χρ. Μαρκογιαννάκη σχετικά με τον Β.Ο.Α.Κ, είχε  καταγγείλει « παιγνίδια τοπικών παραγόντων οι οποίοι θέλουν να κάνουν κομμάτια κάποια τμήματα, τα οποία ουσιαστικά διαιωνίζουν το πρόβλημα»
·         Ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει βέβαια όπως τον συμφέρει την καταγγελία αυτή. Όμως το δεδομένο είναι ότι από αυτά τα «παιγνίδια πολιτικών παραγόντων» τα Χανιά είναι ριγμένα .Τόσο ώστε δεν έχουν ούτε χρηματοδοτημένες μελέτες για έργα του Β.Ο.Α.Κ στο νομό.
·         Παγκρήτια πίεση ,λοιπόν, ναι. Αλλά με σχέδιο προτεραιοτήτων που να δοθεί στην δημοσιότητα και να φαίνεται ότι τα έργα θα προχωρήσουν  σε όλους τους νομούς ισόρροπα. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν πρώτα οι μελέτες που δεν υπάρχουν. Διότι εάν μείνουν χωρίς μελέτες κάποια τμήματα των Χανίων και της Κρήτης , τότε το αίτημα θα περιορίζεται σε κάθε νομό. Και μαζί και η δυναμική της πολιτικής πίεσης.

                            Παγκρήτια και  πανευρωπαϊκή

·         Η οποία πολιτική πίεση πρέπει και μπορεί να γίνει και μέσω  και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μέσω και των ευρωβουλευτών της Κρήτης. Καθώς ο Β.Ο.Α.Κ ανήκει στο επίσημο διευρωπαϊκό εθνικό οδικό δίκτυο. Άρα έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια όλων των ευρωπαίων πολιτών.
·         Πάμε Αθήνα αλλά και Βρυξέλλες, λοιπόν.
·          Θα το κάνουμε;




Σάββατο, Αυγούστου 23, 2014

Συμπληρωματικά… «γαβγίσματα» !



            



Γράψαμε χθες για την καινοτόμο δράση της υποβρύχιας φωτογραφίας στο λιμάνι των Χανίων που για τρίτη συνεχή χρονιά υλοποιείται με προσωπική δουλειά εθελοντών.
Μόνο που από λάθος αναφέραμε ότι την έκθεση την υλοποιούν τα μέλη συλλόγων «φίλοι του βυθού» και «αυτοδυτών».
·         Το σωστό  όμως είναι ότι η διοργάνωση και λειτουργία της έκθεσης είναι έργο της «Λέσχης αυτοδυτών Κρήτης» που εδρεύει στα Χανιά. Εθελοντικά  λειτουργούν οι συμπολίτες μας, και είναι γνωστές οι πολλές δράσεις τους που αφορούν σε εξερευνήσεις, διασώσεις, ναυαγιοκαταδύσεις, σπηλαιοκαταδύσεις αλλά και καθαρισμό βυθών στο λιμάνι μας ,στο λιμανάκι Νέας χώρας  και πολλές άλλες. Ε, να γράψουμε –τουλάχιστον- σωστά το …όνομά τους. Μαζί με ένα … «συγνώμη, λάθος».
                               Συμπληρωματικά
·         Οσο για τα βοθρολύματα που απολαύσαμε στο ενετικό μας  λιμάνι συνεπικουρούμενα από τις ανάλογες οσμές,  η ..ντεντεκτιβική μύτη του Ραν ταν πλαν βρήκε πρόσθετα στοιχεία για την καταγγελία του λιμεναρχείου εναντίον υπηρεσίας του δήμου Χανίων.
·         Το πρόβλημα, λέει, δημιουργήθηκε, επειδή ένα φορτηγό δημοτικής υπηρεσίας , εντοπίστηκε από το λιμεναρχείο να …φυσά αέρα για να ξεβουλώσει αγωγούς στο λιμάνι και στο Κουμ-Καπί!!! Ετσι τα λύματα πήγαν στην θάλασσα των αντίστοιχων περιοχών.
                               Νέες απορίες
·         Αυτό, όμως, αντί να λύνει απορίες δημιουργεί νέα ερωτήματα:
·         Γιατί υπάρχουν βοθρολύματα  σε αγωγούς τα οποία χύνονται στην θάλασσα; Τι αγωγοί είναι αυτοί;
·         Δεν μας έχουν διαβεβαιώσει ότι μόνο οι αγωγοί όμβρίων καταλήγουν στην θάλασσα;
·         Και φυσικά ισχύει στο ακέραιο το αρχικό ερωτηματικό:
·         Έχουν όλοι, στο λιμάνι και στο Κουμ Καπί, συνδεθεί με το βιολογικό;
·          Επιτρέπεται  να συνδεθούν με αγωγούς ομβρίων; Αν όχι, πώς γεμίζουν λύματα ;
·         Μερικά ερωτηματικά που, ελπίζουμε, να απαντηθούν από την νέα δημοτική αρχή, πλέον. Διότι -είναι προφανές- ότι το θέμα έχει ….ουρά.
                    Τα πεζοδρόμια της αγοράς
·         Τα Χανιά φέτος το καλοκαίρι είναι βρώμικα. Παντού. Γράψαμε και πέρυσι  και από τούτη την στήλη και δημοσιεύσαμε σχετικές φωτογραφίες για πεζοδρόμια σε κεντρικούς και σε πολύ γνωστούς δρόμους της πόλης. Πεζοδρόμια γλιτσιασμένα τα οποία δεν καθαρίστηκαν όλο το περυσινό καλοκαίρι.
·         Τα πεζοδρόμια της αγοράς είχαν ...γλυτώσει. Πέρυσι. Καθώς, υπήρχε μία μηχανοκινούμενη σκούπα που καθάριζε τα πεζοδρόμια της αγοράς.΄Η, για την ακρίβεια, τα πεζοδρόμια  απέναντι από το κτήριο του ΕΒΕΧ  και της Εθνικής Τράπεζας και αυτά μπροστά από την κεντρική είσοδο και μέχρι ΚΑΙ τις Εικόνες. Τουτέστιν, εκεί όπου έβλεπε η … «πεθερά». Τα τουριστάκια, δηλαδή, που ξεφορτώνουν τα τουριστικά λεωφορεία από τα κρουαζιερόπλοια και όχι μόνο.
                                      Φέτος ;
·         Φέτος όμως ,όπως μαρτυρούν οι μόνιμοι παροικούντες στα εκεί παγκάκια και στην αγορά συνταξιούχοι και όχι μόνο, η σκούπα κάνει ….οικονομία!
·         Δεν γίνεται κάθε μέρα σκούπισμα. Με αποτέλεσμα τα πεζοδρόμια να είναι μαύρα και γλιτσιασμένα ακόμα και στα σημεία που βλέπει η … «πεθερά»-τουριστάκια.(φωτο)
·         Αλλά, ακόμα και τις ημέρες που η σκούπα εμφανίζεται, όπως το πρωί της Πέμπτης 21/8, κάνει το ...μισό μισθό! Πλύνει δηλαδή μέχρι εκεί που αρχίζει η στάση των λεωφορείων.
·         Οικονομίας ένεκεν; 
·         Η νέα δημοτική αρχή ,που  ορκίζεται την επόμενη Παρασκευή 29/8 και αναλαμβάνει την 1η Σεπτεμβρίου,  ελπίζουμε να  έχει -ήδη- ένα επιτελείο που να κρατά σημειώσεις  για όσα καταγράφονται και από τους πολίτες και μεταφέρονται μέσω των τοπικών ΜΜΕ.
·         Έτσι ώστε να υπάρξει άλλος προγραμματισμός και άλλη οργάνωση υπηρεσιών. Παντού.
·         Α! και άλλο… ύφος απαντήσεων. Ο τύπος κάνει την δουλειά του ανεξαρτήτως προσώπων  και παραταξιακών λογικών.
·         Γαβ, γαβ, γαβ….

Παρασκευή, Αυγούστου 22, 2014

Υπάρχει εξήγηση;







Εξαιρετική η ιδέα και η υλοποίηση της έκθεσης υποβρύχιας φωτογραφίας -για τρίτη χρονιά φέτος- στο ενετικό μας λιμάνι. Ιδέα και υλοποίηση των συλλόγων «φίλοι του βυθού» και «αυτοδυτών Χανίων. Με την συνεργασία τοπικών φορέων.

  • Και βέβαια το μεγάλο «μανίκι» της καθημερινής φροντίδας της λειτουργίας της (ολοκληρώνεται 22 Αυγούστου) το έχουν οι φίλοι του βυθού. Εκεί συναντήσαμε πολλές φορές και έναν από τους πρωτοσταντούντες, τον γνωστό συμπολίτη Κώστα Κωνσταντινίδη, κριτικό κινηματογράφου συν τοις (πολλοίς) άλλοις. Να βουτά και δυο και περισσότερες φορές την ημέρα για να καθαρίζει την επιφάνεια των φωτογραφιών και τον χώρο ολόγυρα !!
  • Παρόλ’ αυτά προχθές Τετάρτη  απογευματάκι που... βγήκαμε για λιμανάδα και επισκεφθήκαμε πάλι την έκθεση της υποβρύχιας φωτογραφίας, διαπιστώσαμε και φωτογραφίσαμε ό,τι και οι υπόλοιποι (πολλοί) Χανιώτες και ξένοι επισκέπτες του Φάρου και του λιμανιού γενικότερα.

                                      Βοθρολύματα+οσμές

  • Ότι ,δηλαδή, ξεκινώντας από τα δεξιά της γλίστρας των καϊκιών μπροστά στο Νεώριο Μόρο (ΙΟΧ) και σε όλο το μήκος της έκθεσης αλλά και πέραν αυτής η θάλασσα  σχεδόν σε  όλο το λιμάνι ήταν γεμάτη βοθρολύματα!
  • Ήταν απλά θέμα αέρα να τα μεταφέρει εδώ ή εκεί. Και -δυστυχώς- μαζί με την οπτική ρύπανση απολαύσαμε και τις ανάλογες οσμές…σκ….
  • Το … σούσουρο μεταξύ μας έδωσε και πήρε:
  • - Τι γίνεται βρε παιδιά; Ούτε  κατά την διάρκεια της έκθεσης δεν υπάρχει φροντίδα να είναι καθαρή η θάλασσα;
  • -Τι τις δείχνουμε τις έρμες τις φωτογραφίες του παλίμψηστου της πόλης μας, όταν αυτό-ρεζιλευόμαστε με την διαχείριση της ρύπανσης στην θάλασσα;
  • -Μα για σταθείτε! Παρεμβαίνει ένας άλλος.

                                        Είναι συνδεδεμένοι… ΟΛΟΙ ;

  • -Πώς δικαιολογείται να υπάρχουν βοθρολύματα στην θάλασσα στο λιμάνι αφού έχουμε βιολογικό; Διότι το συμβάν αυτό παρατηρείται συχνά και πάντως, όσο ξέρουμε, και πέρυσι που στηνόταν η έκθεση της υποβρύχιας φωτογραφίας και κατά την λειτουργία της το σκ…. ήταν πάλι παρόν! Το γιατί …στρουθοκαμήλισαν άπαντες και δεν πήρε δημοσιότητα το θέμα είναι άλλου …ντετέκτιβ, ερμηνεία.
  • Ο ντετέκτιβ Ραν ταν πλαν,  έθεσε μια πιο … «ευφυή» ερώτηση: Είναι συνδεδεμένες όλες οι επιχειρήσεις και όσοι άλλοι οφείλουν να είναι με το βιολογικό; Και αν είναι γιατί υπάρχουν τόσα βοθρολύματα στο λιμάνι , ειδικά τώρα που η ποικιλότροπη κίνηση είναι μεγάλη;
  • -Είναι και δεν είναι, απάντησε ένας ξερόλας στο πηγαδάκι που είχαμε σχηματίσει και σχολιάζαμε την κατάσταση.
  • -Δηλαδή, συνέχισε, άλλοι είναι μεν αλλά μόνο στα χαρτιά καθώς δεν έχουν φτιάξει την απαιτούμενη υποδομή στις ιδιοκτησίες τους. Οπότε τα λύματα πάνε θάλασσα. Και άλλοι, απλά δεν θέλουν να πληρώνουν και δεν είναι καθόλου.
  • -Και ποιος οφείλει να το ελέγξει;
  • -Μα ο δήμος Χανίων φυσικά. Και, επίσης «φυσικά», η απόφαση να ελεγχθούν όλοι είναι βασικά ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Αυτοδιοικητικά πολιτική. Και μέχρι σήμερα, ως φαίνεται, ο δήμος Χανίων στρουθοκαμήλιζε . Πολιτικό κόστος γαρ.
  •  Υπάρχει άλλη εξήγηση;

Υ.Γ. Επί του πιεστηρίου παράδοσης του συμπεράσματος της «έρευνας»  στην οποία κατέληξε ο ….Ραν ταν πλαν, πληροφορηθήκαμε ότι μετά το σούσουρο που έγινε και τις καταγγελίες και σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, το λιμεναρχείο  υπέβαλε μήνυση στο δήμο για τα λύματα στο λιμάνι. Πάνω στα τοπικοαυτοδιοικητικά …αλλαξοβασιλίκια, βέβαια. Αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ. Οψόμεθα, το λοιπόν.
YΓ 2 Αληθεύει ότι το λιμεναρχείο Χανίων εντόπισε αυτοκίνητο υπηρεσίας του δήμου Χανίων να ...φυσά για να ξεβουλώσει αγωγούς στο λιμάνι και στο ΚουμΚαπί ; Και γι αυτό ξέμισε η θάλασσα κόπρανα και ο αέρας οσμές;  Κάτι που προφανώς συμβαίνει σε ακτά διαστήματα ;Μα γιατί υπάρχουν βοθρολύματα στους αγωγούς των ομβρίων; στο βιολογικό δεν πρέπει να καταλήγουν;
Υπάρχει εξηγηση;

Πέμπτη, Αυγούστου 21, 2014

Βγαίνουμε για… λιμανάδα ;





















To Χανιώτικο λιμάνι απόψε. Όπως κάθε βράδυ, υπάρχουν γωνιές για όλα τα γούστα, όλα τα βαλάντια και όλες τις προτιμήσεις. 

Γωνιές πολιτιστικών εκθέσεων και δράσεων. Γωνιές ησυχίας (ναι υπάρχουν και τέτοιες) γωνιές πολύβουες, γωνιές ρομαντικές, γωνιές με παραδοσιακά συγκροτήματα εν  χορευτική δράση(ενίοτε) , γωνιές για μικρούς, νέους , μεγαλύτερους, γωνιές κοσμποπολίτ. 

 Και φυσικά , το ίδιο το λιμάνι μας είναι μια παλίμψηστη ¨κιβωτός" της πολιτιστικής-πολιτισμικής μας κληρονομιάς.
 Σε όλα ...ΙΝ,λοιπόν, το λιμάνι μας Πάντα με το Φάρο στο λιμάνι .  

 Γι αυτό τόχα γράψει το τραγουδάκι (για την ακρίβεια είχα παραφράσει το τραγούδι του Σταμάτη Κραουνάκη "Παίρνω κόκκινα γυαλιά").
 Άντε να  τραγουδήσουμε μαζί ένα δυο στιχάκια:


Παίρνω πολιτισμικά γυαλιά, κάνω στάση στα Χανιά /( και πάσης Ελλάδος) και γράφω/ Σχόλια τοπικά, ενίοτε σατιρικά/ δημοσιολογικής αδείας ελέω.../
…..διότι τα πιο τραγικά έχουν γίνει κωμικά / και προς τούτο τα σαρκάζω... 

Πώς μ αρέσουν τα Χανιά μας / πως μ’ αρέσουν τα Χανιά μας /που είναι πάντα κομ  ιλ  φο/ και την κάνουν και ξεδίνουν / και την κάνουν και ξεδίνουν /από τούτο κι απ' εκείνο το ρεάλ πολιτικό/ .......

….Πως μ αρέσουν τα Χανιά μας/πως μ αρέσουν τα Χανιά μας που σε κάθε εποχή/ βγαίνουνε για λιμανάδα, βγαίνουνε για  λιμανάδα/ νέοι, γέροι και μικροί/ Πως μ αρέσει να ξεδίνω ,πως μ αρέσει να ξεδινω εις τη πόλιν μας αυτήν/που κρατάει το φανάρι/με το Φάρο στο λιμάνι/ και που είναι σ όλα ΙΝ...

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ....